Parochienieuws week 48

door | dec 1, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie
Uit de agenda

Zin op Zaterdag
Helaas gaat de Zin op Zaterdag van zaterdag 4 december 2021 niet door. Door de huidige Corona maatregelen kunnen er geen activiteiten na 17.00 uur plaatsvinden. Op zaterdag 1 januari 2022 is er ook geen Zin op Zaterdag.
Noveen Sint Franciscus van Assisi

Met ingang van zaterdag 27 november 2021 bidden we in de parochie de Noveen tot Sint Franciscus van Assisi. Deze Noveen kan worden gedownload op onze website en worden verkregen in gedrukt formaat bij ons Parochiecentrum.
Franciscus van Assisi
Franciscus van Assisi werd in 1181 in Assisi geboren als zoon van een rijke lakenhandelaar. Hij leidde eerst een erg losbandig leven, maar nadat hij tijdens een veldtocht bij Perugia ernstig ziek werd kwam hij tot inkeer. Hij werd onterfd door zijn vader en leefde twee jaar als kluizenaar bij Gubbio. Daarna trok hij predikend rond en verzamelde een groep volgelingen. Hieruit ontstond de Franciscanenorde. Hij was hier de stichter van. Armoede werd het belangrijkste voor hem. Hij bedelde zijn eten bij elkaar en gaf al zijn bezittingen aan de armen. Hij predikte voor de liefde van mensen, natuur en dierenbescherming. Franciscus van Assisi is heilig verklaard in 1228 en zijn feestdag is op 4 oktober.
Kardinaal Jorge Bergoglio
Op 13 maart 2013 werd kardinaal Jorge Bergoglio tot paus gekozen. Deze Argentijnse jezuïet nam tot veler verrassing de naam Franciscus aan. De nieuwe paus zei te verlangen naar ‘een arme kerk voor de armen’, vandaar dat hij zich had vernoemd naar Franciscus van Assisi.
On the Move
Vrijdag 3 december Sinterklaas avond voor de jongeren van On the Move. Vanwege de thans geldende coronamaatregelen zal dit op een andere wijze worden gevierd.
Bijeenkomst vormelingen
Dinsdag 7 december bijeenkomst vormelingen in de St.-Gertrudiskerk. Vanwege de thans geldende coronamaatregelen zal dit op een andere wijze worden georganiseerd.
Maria die de knopen ontwart
Woensdag 8 december Eucharistieviering 15.00 uur in de St.-Gertrudiskerk met het pastoraal team als voorgangers. Paus Franciscus heeft een speciale devotie tot Maria die de knopen ontwart. Ook wij mogen met onze zorgen en noden bij Maria komen. In deze bijzondere viering wordt ieder uitgenodigd om in een wit lint één of meerdere knopen te leggen.
ReliVisie
Vrijdag 10 december uitzending van ReliVisie op ZuidWestTV.
Het kanaal van ZuidWestTV is bij Ziggo veranderd in kanaal 39.
Mededeling Seniorenvieringen
Op vrijdag 10 december om 13.30 uur is er een Eucharistieviering in de OLV van Lourdeskerk en op dinsdag 14 december is de Eucharistieviering in de St-Gertrudiskerk om 14.30 uur. Aanmelden is verplicht. Vanwege de coronamaatregelen is hiervoor in overleg met het pastoraal team besloten. Dit wil dus zeggen dat er geen gezellig samenzijn na de viering kan zijn zoals in eerste instantie wel de bedoeling was.
Vesper
Vrijdag 10 december Vesper 19.00 uur in de OLV van Lourdeskerk komt vanwege de nieuwe coronamaatregelen te vervallen.
The Next Step
Vrijdag 10 december bijeenkomst van de jongeren van The Next Step om 19.15 uur in het Praathuis van de OLV van Lourdeskerk. Vanwege de thans geldende coronamaatregelen zal dit op een andere wijze worden gevierd.
Lofprijs en gebedsavond
Woensdag 15 december 19.30 uur Lofprijs en gebedsavond in de OLV van Lourdeskerk komt vanwege de nieuwe coronamaatregelen te vervallen.

Overleden

Zaterdag 4 december is in de OLV van Lourdeskerk de uitvaart van Frida van der Poel, weduwe van dhr. P Somers. Zij overleed dinsdag 30 november op 85-jarige leeftijd en woonde in de Kervinkpolder.

Opbrengsten

Collecte weekend 27 en 28 november 2021
De kerkcollecte bedroeg € 400,07 en de nationale collecte voor jongeren bracht € 231,00 bijeen. Heel hartelijke bedankt voor uw gaven.