Peuter/kleuterviering Geef mij je hand

door | mei 24, 2023 | Kinderen, Nieuws

Zondag 28 mei is er weer een nieuwe viering voor de allerjongsten. Peuters, kleuters en hun gezinnen zijn uitgenodigd voor een viering met als thema “Pinksteren”.

“Geef mij je hand” heeft altijd dezelfde opbouw. Dat geeft voor kinderen herkenning. Na het kruisteken plakken ze een handje met hun naam op een bord en steken ze een kaarsje aan. Er is een gebedje, een liedje en een verhaal. Na de uitleg bij het verhaal dansen de kinderen samen met hun ouders. Alle liedjes zijn gemaakt op melodieën van bekende kinderliedjes. Bij de zegen leggen de ouders hun hand op de schouder van hun kind. De viering duurt ongeveer 30 minuten.

Vierenderwijs raken de kinderen vertrouwd met de kerk. Ouders kunnen elkaar na afloop bij een kopje koffie of thee nog ontmoeten en ervaringen uitwisselen.
Zondag 28 mei, 9.30 uur in de OLV van Lourdeskerk, voor kinderen van 0 t/m 7 jaar en hun families.