Peuter-/kleuterviering “Geef mij je hand”

door | dec 15, 2020 | Nieuws | 0 Reacties

Op zondag 13 december hebben we de peuter-/kleuterviering (coronaproof) gehouden in de OLV van Lourdeskerk, met als thema "Advent".
Advent

Het thema van de viering – Advent – werd door de kinderen geanimeerd gevolgd. We begonnen met het aansteken van de derde kaars in verband met de Advent. In de OLV van Lourdeskerk staan daar 4 prachtige engelen voor op het priesterkoor. Het verhaal van de engel die Maria bezoekt om te vertellen dat zij de moeder van Jezus wordt, is vertelt door Katka. Vervolgens vertelde diaken Jan Foesenek over de reis die Jozef en Maria van Nazareth naar Bethlehem maken. Wel 120 km en minstens vier dagen lopen!

Thuis verder knutselen

De viering werd afgesloten met het bidden van het Onze Vader en het slotlied en de zegen. Alle peuters en kleuters mochten een zelf te maken engel meenemen en een kleurplaat van de Adventskrans.

Zondag 24 januari 2021 is de volgende viering met als titel “Een nieuw begin”.

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.