Première Paasfilm op Paaszaterdag

door | apr 3, 2021 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

Kijk nu op www.lievevrouweparochie.nl/paasfilm naar de film "In de handen van mensen".

De première van de Paasfilm voor kinderen is nu te zien op www.lievevrouweparochie.nl/paasfilm. Klik op de link om de film te bekijken.

De film zal ook te zien zijn voor én na de uitzending van de Paaswake op zaterdagavond op ZuidWest TV. De eerste uitzending van de film begint om 18.40 uur, de andere volgt op de viering van de Paaswake zelf, die om 19.00 uur begint.

"Mama, waarom zorg jij voor mensen die je helemaal niet kent?"

In de film volgen we Tessa en haar moeder Marjolein die ontdekken wat er met Jezus gebeurde met Pasen. Tessa vraagt zich af hoe haar moeder in het ziekenhuis kan blijven zorgen voor mensen die ze helemaal niet kent. Marjolein neemt haar dochter mee naar de kerk en vertelt dat Jezus een voorbeeld voor haar is. Het paasverhaal komt daarna tot leven, gespeeld door Bergse acteurs op bijzondere locaties in de stad.

We volgen Jezus vanaf zijn intocht in de stad, zien hem bij het Laatste Avondmaal en zijn arrestatie. Na zijn dood aan het kruis komen de leerlingen erachter dat Hij leeft

Poster voor medewerkers in de zorg

Aan het einde van de film roept pastoor Paul Verbeek iedereen op om deze poster op te hangen, op een zichtbare plaats.

Met deze poster willen we alle medewerkers van de zorg hartelijk danken voor hun inzet het afgelopen jaar. Je kunt de poster hier downloaden en afdrukken op A4 of A3: www.lievevrouweparochie.nl/wp-content/uploads/2021/03/Poster-mensen-in-de-zorg-bedankt.pdf

Voorvertoning op basisscholen

Deze week konden kinderen van de basisscholen in Bergen op Zoom en Halsteren de Paasfilm al bekijken in hun klas. Het pastoraal team heeft gekozen om de film al eerder aan de klassen aan te bieden, omdat het vanwege corona niet mogelijk is om gezamenlijke paasvieringen te organiseren. De film werd enthousiast ontvangen.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.