Presentatievieringen Communicanten

door | feb 1, 2023 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

De voorbereiding van de Eerste Heilige Communie is gestart: 24 communicanten zijn enthousiast aan de slag! Komende zondag 5 februari presenteert de eerste groep zich tijdens de viering in de Lourdeskerk.
Goede Start

De kinderen komen op zondagochtend bij elkaar in het Palet. Ze leren het kruisteken maken en het Wees Gegroet en Onze Vader bidden. Ze luisteren naar verhalen uit de bijbel, en na de pauze knutselen ze. De eerste twee keer hebben ze geschilderd: hun portret en een waxinelichtjes houder. En ze leren nieuwe liedjes; die konden ze al snel goed meezingen!

Presentatieviering

Op zondag 5 februari a.s. presenteren de communicanten zich die in de OLV van Lourdeskerk hun communie doen. Tijdens de eucharistieviering van 11.00 uur vertellen ze iets over zichzelf en laten ze zien hoe ze zichzelf hebben geschilderd.

Ze gebruiken hun ‘vierwijzer’ tijdens de mis. Die helpt ze om de mis beter te kunnen volgen. Voor volwassenen hebben we een boekje met uitleg over de mis achter in de kerk klaarliggen. Handig voor als je meer wilt weten over de verschillende onderdelen van de eucharistieviering en hun betekenis.

Speurtocht

Na afloop kunnen ze kijken hoe goed ze de weg weten in de kerk tijdens de speurtocht. Ook andere kinderen kunnen zijn van harte welkom om mee te doen met deze puzzeltocht!

St.-Gertrudiskerk

Volgende week is de presentatieviering om 9.30 uur in de St.-Gertrudiskerk voor de communicanten die daar van de zomer hun communie doen.