Tafereel uit de Ommegang: “Zorg”

door | jun 7, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Afgelopen weekend was een vijfde tafereel in de reeks uitbeeldingen uit de Maria Ommegang in de St. Gertrudiskerk te zien, met als thema "Zorg".

Moeder Theresa, Sint Martinus, een zorgmedewerker en een geestelijk verzorger staan hiervoor dit keer in de schijnwerpers. Voor elkaar zorgen is iets van alle tijden. Zorgen voor de behoeftigen, de zieken en voor iedereen die dat nodig heeft. Moeder Theresa is hierin een lichtend voorbeeld. Zij wijdde haar hele leven aan het zorgen voor de armsten der armen in India. Maar ook Sint Martinus, of Sint Maarten, zette zich belangeloos in voor anderen. Hij deelde al zijn bezittingen uit aan mensen die dit nodig hadden. Toen hij op een winterse dag een verkleumde bedelaar ontmoette, had hij zelf niet meer dan zijn warme mantel. Onbaatzuchtig pakt hij zijn zwaard en sneed zijn mantel in tweeën. De helft van zijn mantel schonk hij aan de bedelaar en hij vervolgde zelf zijn weg met de andere helft van de mantel om zijn schouders.

Het verschil maken

Zo kan ook jij het verschil maken.

Taferelen uit de Maria Ommegang

Tot aan de Maria Ommegang is ieder weekend een nieuw statisch tafereel te bewonderen in de St.-Gertrudiskerk. Dat kan voor of na de zondagsviering of tussen 13.30 en 14.30 uur op zondagmiddag.