Tieners ontmoeten elkaar weer in de tuin

door | mrt 22, 2021 | Jongeren, Nieuws | 0 Reacties

Na weken van online ontmoetingen hebben de tieners van On the Move elkaar afgelopen zondag weer in het echt gezien. In de tuin van het Parochiecentrum werd het een gezellige middag. In de Goede Week zien ze elkaar weer bij een bijzondere kruisweg.
De kracht van woorden

Het was wel heel koud, zo buiten in de tuin. Gelukkig zaten er veel renspelletjes in het programma. Het programma ging over de kracht van woorden. Wat doet het met je als je een compliment krijgt? En wat doet het met je als iemand iets onaardigs tegen je zegt? In de Bijbel staan verschillende tips over het gebruik van woorden. We ontdekten ook dat je met woorden ook iets kunt doen, bijvoorbeeld toen Martin Luther King zijn beroemde speech hield. Of als je gaat trouwen, dan gebeurt er echt iets is als “Ja, ik wil” zegt.

Podcast kruisweg

Tijdens het programma hebben de tieners zich ook al voorbereid op de Goede Week. Ze bereidden samen de podcast kruisweg voor. Pastor Fredi Hagedoorn had de kruisweg al uitgeschreven. De tieners moesten op iedere statie reageren: ken je wat er met Jezus gebeurt ook in je eigen leven? Wat vind je ervan dat mensen elkaar verraden. Die antwoorden zijn samen met de kruisweg zelf ingesproken in een podcast.

Op Goede Vrijdag lopen de tieners een route door de stad, waarbij ze ondertussen naar de Kruisweg luisteren. Deze kruisweg zal ook beschikbaar komen voor alle parochianen, houd daarvoor de website en de nieuwsbrief in de gaten.

Paasdriedaagse

De podcast kruisweg is een onderdeel van de Paasdriedaagse. In de Goede Week organiseert de leiding van On the Move altijd een Paasdriedaagse als aanvulling op de vieringen van het Paastriduüm. Voor Witte Donderdag organiseren we een “Heel Bergen bakt & deelt”- opdracht. De bedoeling is dat de tieners iets lekkers maken of bakken voor een andere tiener. Het lekkers brengen ze naar de andere tiener, waarna iedereen er ’s avonds tegelijk thuis van kan genieten. Op Paaszaterdag ten slotte kijken de tieners thuis naar de Paasfilm, waar ook een tiener en een tienerleider in mee spelen.