Twee gezinsvieringen op weg naar Pasen

door | feb 11, 2021 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

Voor gezinnen met kinderen organiseren we twee gezinsvieringen op weg naar Pasen. De eerste viering gaat over vasten, de tweede viering is op Palmzondag. Kom je ook?
Gezinsvieringen

In de St.-Gertrudiskerk komen we met papa’s en mama’s en allemaal kinderen samen. We luisteren naar een mooi verhaal en gaan er samen over in gesprek.

De eerste viering is op zaterdag 27 februari om 15.00 uur. We hebben het samen over de vasten. Dat betekent dat je een tijdje wat minder snoept of televisie kijkt, op weg naar Pasen. Als je dan tijd over houdt, kun je daarmee iets goeds doen voor iemand anders, zoals je papa of mama helpen.

De tweede viering is op Palmzondag 28 maart om 15.00 uur. Deze viering staat in het teken van Palmzondag. De Palmpaasstokken mogen hierbij niet ontbreken. Op de website en in de nieuwsbrief laten we nog weten hoe je zelf een Palmpaasstok kunt maken.

Reserveren

Je kunt voor één of allebei de gezinsvieringen telefonisch reserveren op werkdagen bij het Parochiecentrum, tussen 9.00 en 15.30 uur (behalve vrijdagmiddag). Bel naar 0164-233574.

Lekker warm

We hopen dat het twee warme vieringen zullen worden! Ook letterlijk, want de St.-Gertrudiskerk kunnen we goed verwarmen. Daarom heeft het pastoraal team ook gekozen voor deze kerk voor de gezinsvieringen, omdat in de OLV van Lourdeskerk de verwarming niet aan kan, ter voorkoming van verspreiding van het coronavirus.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.