Vastenavendviering to go: ‘Me bloeie wir op’

door | jan 11, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Voor de vierentwintigste keer organiseren de Lievevrouweparochie en de Protestantse kerk van Bergen op Zoom een speciale kerkdienst in het weekend van Vastenavend, op zondag 14 februari 2021. Natuurlijk met als thema het motto van dit jaar: Me bloeie wir op!
Via ZuidWestTV meevieren

In 2021 viert de Krab Vastenavend niet op straat of in het café en ook niet in de kerk. We vieren allemaal in ons eigen huis! Daarom is er dit jaar tijdens de Vastenavond op zondagochtend, op de zeer christelijke tijd van 12.00 uur, een oecumenische TV-kerkdienst vanuit de stadskerk, onze eigen Peperbus. ZuidWest TV verzorgt de uitzending.
Jongeren verzorgen de muziek, pastoor Paul Verbeek en ds. Willem Vermeulen gaan samen voor.

Bestel je eigen beleef-het-mee-tasje

Om de uitzending het beste mee te beleven is er de mogelijkheid om vooraf een “beleef-het-mee-tasje” aan te vragen. Hierin tref je het boekske aan en nog wat andere nodige zaken om feestelijk voor de buis te kunnen zitten. Je kunt het Vastenavendviering TO GO tasje aanvragen door een mailtje te sturen naar: vastenavendviering@gmail.com.
Vermeld je naam en adres en de leutige bezorgers, onder andere van de Egidiusgroep uit Bergen op Zoom, komen aan de deur! Meld je aan vóór 10 februari aanstaande.

Kleurwedstrijd

Voor kinderen is er een kleurwedstrijd (zie afbeelding), verbonden aan het submotto van de viering: De Peperbus zet de blommekes buiten. Kleur of schilder de kleurplaat op je allermooist en stuur of breng hem voor 5 februari 2021 naar het parochiecentrum: Burgemeester Stulemeijerlaan 8, 4611 EE, Bergen op Zoom.

Download de kleurplaat hier.

Volg het laatste nieuws over de Vastenavendviering via Facebook: facebook.com/vastenavendviering.

Magnificat fotowedstrijd

Begin juni komt een nieuw nummer van ons digitaal parochieblad Magnificat uit. De redactie schrijft een fotowedstrijd uit. Stuur een foto in rond het thema ontmoeten. De winnende foto wordt op de cover van de volgende Magnificat geplaatst.