Viering 750 jaar Kerk Steenbergen

door | sep 14, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Op zondag 18 september viert de Sint Annaparochie 750 jaar Kerk zijn in Steenbergen. Er is een feestelijke eucharistieviering. De processie gaat 's middags vanwege het verwachte slechte weer niet door.

Dit jaar bestaat de stad Steenbergen 750 jaar. 750 jaar geleden was er ook al sprake van een kapel. Daarom vieren parochie en stad op 18 september ook 750 jaar kerk zijn.

Viering en processie

De dag begint om 10.00 u met een eucharistieviering in de St. Gummaruskerk waarbij parochianen van de vier parochiekernen betrokken zijn. Hoofdcelebrant is vicaris Paul Verbeek. Oud-pastoor Hans van Geel, de pastoor van Lier, pater Bertus, pastoor Hans de Kort en pastor Lenie Robijn gaan mee voor.

De aangekondigde processie door het centrum van Steenbergen gaat niet door. “Veel wind, regen en lage temperaturen hebben ons doen besluiten de processie niet door te laten gaan”, meldt de organiserende werkgroep. ,,Dat doen we vanwege de veiligheid voor de kijkers en de deelnemers.” De processie wordt verplaatst naar volgend jaar.

Kijk voor meer informatie de uitzending van ReliVisie terug, waarin medeorganisator Ton Wennekes over het programma vertelt: www.zuidwestupdate.nl/tv/relivisie/?v=747590667 (dat onderwerp begint om 12:07 min.).

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.