Vieringen weekend Maria Ommegang

door | jun 7, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Op zondag 26 juni trekt de Maria Ommegang weer door de stad. Dat weekend staan alle vieringen in de R.-K. Lievevrouweparochie in het teken van de Ommegang. Met vespers, eucharistievieringen, de zondagse hoogmis en de afsluiting van het weekend. Lees hier wanneer je mee kunt vieren.
Vrijdagavond 24 juni

Het weekend begint met een vesperviering op vrijdag om 19.00 uur in de Sacramentskapel. Ingang Grote Markt. De tieners van On the Move zijn hier ook bij uitgenodigd.

Zaterdag 25 juni

Op zaterdag om 17.00 uur staat de eucharistieviering in de OLV van Lourdeskerk, Prins Bernhardstraat 66, in het teken van Maria.
Om 19.00 uur is er een vesperviering in de St.-Gertrudiskerk, waarin het Maria Ommegang-beeld centraal in de kerk wordt geplaatst. Dit vormt de officiële start van de Ommegang. Gebruik voor deze vespers de ingang aan de Grote Markt.

Zondag 26 juni

Op de zondag van de Maria Ommegang vieren we om 10.00 uur de plechtige Hoogmis in de St.-Gertrudiskerk, met medewerking van koor en orkest van HMR. Voorgangers zijn pastoor Paul Verbeek, diaken Anton Janssen en pastor Fredi Hagedoorn. De ingangen aan de Zuivelstraat en Kerkstraat zijn open.
Die ochtend is er geen viering in de OLV van Lourdeskerk.

Maria Ommegang en afsluiting

Korte Bosstraat – Bosstraat – Potterstraat – Lievevrouwestraat – Gevangenpoort. De stoet begint om 15.00 uur. (Foto: Dick Vermaas)
Na aankomst bij de Gevangenpoort, draaien de dragers met het Ommegangbeeld op de schouders om. Zij brengen het beeld voor de afsluiting weer terug naar de St.-Gertrudiskerk. Dit afsluitende gebed start om 17.00 uur en is voor iedereen vrij toegankelijk. Maria wordt dan nog eenmaal toegezongen.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.