Vijfde LievevrouweFair groot succes

door | sep 14, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

De vijfde LievevrouweFair kwam in een nieuw jasje en had een ander programma. De tweedaagse Fair was een groot succes!

Op zaterdag 11 september en zondag 12 september is voor de vijfde keer de LievevrouweFair georganiseerd. Vanwege de nog geldende Covid-maatregelen (beperkt aantal bezoekers, geen hele middag live muziek, looplijnen, hygiëne-voorzorgen ) is er voor gekozen om de Fair dit maal over twee dagen te spreiden. Verder was er een aangepast programma en was er zondag de presentatie van het nieuwste boek van Jan van Wijk: Onze Lieve Vrouw in Bergen op Zoom.

Grote belangstelling

Met een wat aarzelend begin vanwege de regen op zaterdag liepen de tuin en de parkeerplaats van het parochiecentrum op zondag helemaal vol met belangstellende en kopende bezoekers. Tevens kwam in de loop van de middag een groepje kinderen, begeleid door de leden van de werkgroep Kinderwoorddienst, aan. Zij hadden een speurtocht voltooid vanuit de OLV van Lourdeskerk, die gebaseerd was op de “Maria-plaatsen” uit het boek van Jan van Wijk. De aankondiging van een springkussen en enkele andere spelen trok menig kind naar de pastorietuin. Daar leefden ze zich heerlijk uit, waarna een lekker ijsje goed smaakte!

Genieten

Onder een stralende zon genoten mensen van een hapje en een drankje en werden heel wat spulletjes gekocht, waarbij de diverse devotionalia het populairst waren. Daarnaast was er ook veel belangstelling om mee te doen aan de loterij. Voornaamste reden om loten te kopen blijven natuurlijk de 1e en 2e prijs, respectievelijk een diner en lunch voor 2 personen verzorgd door pastoor Paul Verbeek.

Tevreden terugkijken

Op zondagavond kon de werkgroep dan ook heel tevreden constateren, dat bij zowel het aantal bezoekers als de opbrengst een “recordscore” was behaald. Daarnaast is de werkgroep ook heel verheugd met de inzet van de vele vrijwilligers die voor en achter de schermen hun werk vol enthousiasme hebben gedaan. Zonder al die mensen, zo’n kleine 50 in totaal, was het nooit gelukt om dit voor elkaar te krijgen. De Lievevrouweparochie is heel trots dat er zo veel mensen willen helpen om met en voor elkaar iets te betekenen.

Namens de werkgroep, Koert Bastianen