Voorbereiding Eerste Heilige Communie 2021 start

door | feb 4, 2021 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

Door corona kon vorig jaar mei de Eerste Heilige Communie helaas niet doorgaan. Na Pinksteren mochten we weer vieren in onze kerken. Daardoor hebben in oktober 9 communicanten de EHC ontvangen. Dat was een mooie dag voor hen en hun gezinnen. Voor de andere communicanten was het nog even wachten. En dit jaar komt er een nieuwe groep kinderen bij.

We hoopten dat dit voorjaar de maatregelen verder versoepeld konden worden. En dus de communievieringen met minder beperkingen zouden doorgaan. We weten nu dat dat helaas niet het geval is. En we moeten er rekening mee houden dat we tot aan het nieuwe schooljaar met beperkte aantallen moeten blijven vieren.

2021

Voor het komend jaar staat al een nieuwe groep kinderen te popelen om mee te doen met hun EHC. Ook voor hen gaan we creatief en enthousiast aan de slag! Binnen de beperkingen die er zijn, willen we toch zorgen voor een goede voorbereiding. Daarom hebben we digitale lessen gemaakt. Die gebruiken we als we fysiek niet bij elkaar mogen komen. Zo kunnen de kinderen zich toch goed voorbereiden op hun mooie dag.

Gecombineerde vieringen

We hebben er voor gekozen om de vieringen van de EHC van 2020 en 2021 te combineren. Ze zijn in het weekeinde van 8/9 mei, 15/16 mei en 5/6 juni. Alle ouders hebben hierover bericht gehad. Ondanks corona gaan we er voor de communicanten en hun gezinnen een feestje van maken!

Aanmelden

Wil je je kind nog aanmelden voor de Eerste Heilige Communie in 2021? Neem dan contact op met diaken Anton Janssen, tel 06-10578430 (ook WhatsApp) of via antonjanssen@lievevrouweparochie.nl Er is nog plaats! Doe dit wel snel, want de eerste bijeenkomst is op zondag 21 februari.