WJD@home met bisschop Liesen

door | jan 11, 2021 | Jongeren, Nieuws | 0 Reacties

Op zondag 31 januari zijn alle jongeren van 16-30 jaar van harte uitgenodigd voor WJD@home. Via Zoom kun je meedoen aan de landelijke jongerenontmoeting ter voorbereiding op de Wereldjongerendagen. Bisschop Liesen verzorgt de inleiding.
Programma

Na een voorstelrondje zal bisschop Liesen een inleiding verzorgen. Daarna is er tijd om in deelgroepjes in gesprek te gaan. Kapelaan Jochem van Velthoven geeft meer informatie over de Wereldjongerendagen in Lissabon in 2023. De middag wordt afgesloten met een gebedsviering.

Wereldjongerendagen

In de zomer van 2023 nodigt Paus Franciscus alle jongeren van over de hele wereld uit voor de Wereldjongerendagen in Lissabon, Portugal. “Mijn wens is om ook met een groep uit het Bisdom Breda te gaan”, vertelt Kapelaan Jochem van Velthoven. “Op 31 januari aanstaande gaan we ons daar met de Nederlandse jongeren corona-proof op voorbereiden.” Ook al heb je nog geen enkel idee of je meegaat naar Lissabon in 2023, het is fijn om elkaar te spreken en samen te bidden.

Thema

Als thema nemen we het WJD jaarthema van 2021: “Sta op. Ik stel u aan tot getuige van wat u gezien heeft.” (Handelingen 26, 16). Onze bisschop Monseigneur Liesen zal ons daarin inleiden.

Aanmelden

Vanwege de verlengde lockdown vindt de ontmoeting letterlijk @home, dus vanuit je eigen huis, via internet plaats. Je kunt je aanmelden voor WJD@home op de website van het Sint Franciscuscentrum:  WJD@home ONLINE met monseigneur Liesen.

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.