Onderwerp van de week

Zendt Gij uw geest Heer, dan komt er weer leven dan maakt Gij Uw schepping weer nieuw!

Lieve mensen! Deze woorden uit psalm 104 geven genoeg stof ter overdenking als voorbereiding op het Hoogfeest van Pinksteren. Het is een bede om de scheppende geest van God zelf.

Regelmatig denk ik wanneer ik de actualiteiten via de media volg: Waar blijft die goede Geest van God? Er is zoveel geweld, hardheid en haat. Zoveel mensen staan onverschillig tegenover een beetje menselijke samenleving. Hoe moet dit allemaal verder?
Alleen kunnen we dit niet aan. We hebben elkaar nodig. Maar zeker en vast hebben we God nodig. Zonder zijn zegen zijn we nergens.

Het is goed om in de periode tussen Hemelvaart en Pinksteren extra om zijn zegen en goede Geest te bidden. De Pinksternoveen kan hierbij een handreiking zijn (info website Lievevrouweparochie)
Misschien dat we hierdoor in staat zijn om nieuwe lichtpunten te ontdekken.
Voor mezelf heeft het iets, te weten dat op 13 en 21 mei 26 kinderen uit onze parochie hun Eerste Heilige Communie deden. Voor het eerst mochten ze helemaal volledig met onze Heer aan tafel gaan. Ik hoop dat het voor deze kinderen een topdag is geweest. Hun blijheid tijdens deze Eucharistievieringen zal zeker een uitstraling hebben naar onze hele parochie.
Van zulke lichtpunten moeten we het hebben, geloof ik.

Vrede en Alle Goeds!
Pastoor Paul Verbeek

R.K.-Lievevrouweparochie

22 mei 2023