Onderwerp van de week

Zendt Gij uw geest Heer

Zendt Gij uw geest Heer, dan komt er weer leven dan maakt Gij Uw schepping weer nieuw!

Lieve mensen!
Deze woorden uit psalm 104 geven genoeg stof ter overdenking nu we Hoogfeest van Pinksteren mochten vieren. Het is een bede om de scheppende geest van God zelf.
Regelmatig denk ik wanneer ik de actualiteiten via de media volg: Waar blijft die goede Geest van God? Mochten we Gods Geest ervaren met Pinksteren? Er is zoveel geweld, hardheid en haat. Zoveel mensen staan onverschillig tegenover een beetje menselijke samenleving. Hoe moet dit allemaal verder?
Alleen kunnen we dit niet aan. We hebben elkaar nodig. Maar zeker en vast hebben we God nodig. Zonder zijn zegen zijn we nergens.
Komende zondag mogen we het Hoogfeest van de Heilige Drie- Eenheid vieren. God is voor ons een Barmhartige Vader. Hem leren we kennen door het optreden van Jezus hier op aarde. De Heilige Geest is de verbindende schakel tussen ons en de Vader en de Zoon. De Heilige Geest verbindt ons mensen ook met elkaar. Het wapen van de leerling van Jezus is de liefde.
Daarvan kun je delen en het wordt meer. Dat gaven onze Communicanten iedere keer als antwoord bij de feestelijke vieringen van de Eerste Heilige Communie in onze parochie. In het weekend van 5 en 6 juni doen nog een aantal kinderen hun Eerste Heilige Communie.
Het raakte me iedere keer weer als jonge kinderen voor het eerst helemaal volledig met onze Heer aan tafel mogen gaan. Ik hoop dat het voor deze kinderen een topdag mag zijn. Hun blijheid zal zeker uitstralen naar onze hele parochie.
Van zulke lichtpunten moeten we het hebben, geloof ik.
Vrede en Alle Goeds!

Paul Verbeek, pastoor

24 mei 2021

Meer Onderwerpen van de week: