Huwelijk

In het huwelijk beloof je om het leven als man en vrouw te delen. In een feestelijke viering ontvang je de zegen over jullie liefde.

Inhoudelijke uitleg

De Bijbel begint met de schepping van man en vrouw naar Gods beeld en gelijkenis. Het is God die de mens uit liefde heeft geschapen en die mensen ook tot de liefde roept.
Als je als man en vrouw je leven met elkaar wil delen, kun je dat bevestigen in het kerkelijk huwelijk. Je belooft elkaar trouw te zijn, ten overstaan van een priester of diaken. Hij zegent de ringen die jullie trouw symboliseren. Zo worden jullie verbonden door God, te midden van familie en vrienden.

Praktische uitleg

Eerst neem je contact op met de parochie, door middel van het formulier hieronder, om een datum af te spreken voor jullie huwelijksinzegening.
Vervolgens nemen jullie deel aan drie gespreksavonden met andere huwelijksparen waarin jullie het kerkelijk huwelijk bespreken. Het samenstellen van de viering doe je in persoonlijke gesprekken met de pastor.

Financiële informatie

We vragen een bijdrage voor het huwelijk. Voor elk deelnemend paar vragen we € 700,00 als vergoeding. Je parochiebijdrage over de afgelopen drie jaar kan hier mogelijk van worden afgetrokken. Bekijk onze financiële pagina voor meer informatie hierover.

Wil je trouwen in de kerk? Dat kan! Laat je gegevens achter.