Kinderen en jongeren

In spellen, verhalen en creatieve activiteiten ontdek jij je geloof. Samen met leeftijdsgenoten ontdek je wie Jezus is. Bidden en vieren is veel leuker als je het met elkaar kan doen. We hebben activiteiten voor iedereen van 0 t/m 30 jaar. Daar zit zéker iets voor jou tussen. Doe je mee?

Dit komt eraan voor kinderen en jongeren:

Peuter- en Kleutervieringen ‘Geef mij je hand’

Voor kinderen van 0 t/m 7 jaar

De Peuter- en kleutervieringen zijn er voor de allerkleinsten, samen met hun broers, zussen, papa’s en mama’s.
Samen met kleintjes zingen, dansen en luisteren naar een mooi verhaal. Ze raken vertrouwd met het kerkgebouw en maken spelenderwijs kennis met geloof.
Na de viering kun je andere jonge ouders ontmoeten en kletsen over wat je bezighoudt in opvoeding en geloof. Ondertussen kunnen de kinderen lekker knutselen of spelen. Geef mij je hand is vijf keer per jaar op zondagochtend in de OLV van Lourdeskerk.

KinderWoordDienst

Voor kinderen van de basisschool

Bijna elke zondag is er Kinderwoorddienst, speciaal voor basisschoolkinderen. Tijdens de zondagsviering in de OLV van Lourdeskerk. Alle kinderen van de basisschool zijn welkom. We verzamelen voor de viering in de koffiehoek bij één van de leidsters en gaan dan samen naar het Praathuis, zeg maar de zolder van de kerk.
Hier kun je met andere kinderen luisteren naar een Bijbelverhaal, praten, bidden, knutselen, tekenen, kleuren, toneelspelen, puzzelen en spelletjes doen.

Kidskerk

Na je communie / vanaf groep 4

Op vijf woensdagmiddagen per schooljaar zijn alle kinderen van de basisschool welkom bij de Kidskerk. De Kidskerk wil jou op een speelse manier laten kennismaken met de verhalen uit de Bijbel en de gebruiken en tradities van de katholieke kerk.
Ieder jaar is er een thema, zoals cijfers of schatten van God. Een bezoekje aan Het Nieuwe ABG en het maken van een palmpaasstok staan ook jaarlijks op het programma. De kidskerk is op vijf woensdagmiddagen door het jaar verspreid van 13.30 – 15.30 uur, waarbij de ouders vanaf 15.00 uur kunnen komen kijken wat de kinderen gedaan hebbben.

Tienergroep On the Move

Voor jongeren van 11 t/m 15 jaar

Heb jij zin in een gezellige en soms gekke avond? Kom dan naar tienergroep On the Move. Bij OtM doe je gekke spellen, we zijn even serieus bij een preek en als uitsmijter gaan we nog een keertje los.
Iedere avond heeft een eigen thema, over jouw leven en over geloof. Bijvoorbeeld vriendschap, selfies, Pasen of een sponsoractie voor een goed doel.
On the Move is er om de vrijdagavond in het Praathuis (de zolder) van de OLV van Lourdeskerk. Er zijn ook speciale avonden, bijvoorbeeld rond feestdagen. Eén keer per jaar is er een tof weekend. Je kunt OtM ook volgen op Facebook en Instagram.

Jongerengroep The Next Step

Voor jongeren van 16 t/m 30 jaar

Wil jij andere jongeren ontmoeten en met elkaar de diepte in gaan? Wil je praten over wat jou bezighoudt? Sluit je dan aan bij jongerengroep The Next Step onder leiding van pastor Fredi Hagedoorn. We gaan op een creatieve manier in op het geloof. Bijvoorbeeld over vergeten bijbelverhalen, kerk & ethiek. We gaan samen een film kijken, op pelgrimage in de tuin, of acteren in ons eigen bibliodrama. Ook maken we uitstapjes en komen in actie voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Af en toe sluiten we aan bij activiteiten in het bisdom. The Next Step is er iedere maand op vrijdagavond in het Praathuis van de OLV van Lourdeskerk.

Wil je een sacrament ontvangen, zoals doop, Eerste Communie en vormsel? Kijk dan bij Vieren.