Vormelingen op bezoek bij tienergroep

door | nov 9, 2022 | Jongeren, Nieuws | 0 Reacties

De vormselvoorbereiding is nu goed op stoom. De vormelingen hebben elkaar weer ontmoet op een projectavond. Ze waren te gast bij de tieners en presenteerden zich in de OLV van Lourdeskerk. Vormeling Lieke vertelt over de avond bij de tieners.

“On the Move is een leuke tienergroep. Je speelt er leuke spelletjes. Je besteedt ook tijd aan het geloof. En het is ook leuk dat het een gemengde groep is met jongens en meisjes.” Groetjes, Lieke.

Vriendschap

Het programma bij On the Move stond in het teken van vriendschap. Eerst was er een soort stoelendans en daarna een spel waarbij je zoveel mogelijk wasknijpers op de kleding van een ander moest klemmen. Er was ook een estafette, waarbij zij elkaar het parcours over droegen. Zo ontdekten ze dat je met vrienden leuke dingen doet, zoals de spelletjes. Maar ook dat je elkaar kunt dragen door moeilijke tijden heen.

Uit de Bijbel

De vriendschap van David en Jonathan was een voorbeeld. En de uitnodiging van Jezus dat hij zijn leerlingen voortaan als vrienden beschouwd, vormde de Bijbelse inhoud van de avond. Er lag een cirkel op de grond, die Jezus voorstelde. Daaromheen lagen telkens grotere cirkels. Iedere vormeling en tiener stapte in een cirkel, dichtbij of iets verder van Jezus af. Zo lieten ze zien hoe ze Hem vertrouwen.

Uitsmijter

Aan het einde was er de uitsmijter, waar de vormelingen en tieners een wedstrijdje slagroom slurpen deden. Tiener Mandy was deze keer de winnaar.
Volgende week komt vormheer en vicaris Wiel Wiertz zich voorstellen aan de vormelingen. Vanaf nu mogen de vormelingen naar alle bijeenkomsten van On the Move gaan en lid worden van de tienergroep.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.