God heeft de haast niet uitgevonden

door | jan 31, 2024 | Jongeren, Nieuws

Vrijdagavond ontsnapten acht tieners van On the Move op tijd uit een Escaperoom. In het Praathuis losten zij allerlei puzzels op om zo de gestolen tijd weer terug te krijgen. Tweede hoogtepunt van de avond was een geloofsgesprek over tijd.
Escaperoom

In een Escaperoom is het de bedoeling binnen een bepaalde tijd een raadsel of puzzel op te lossen, zodat je de ruimte weer mag verlaten. De tieners van On the Move kregen een brief, dat professor Time R de tijd had gestolen. Om te zorgen dat de wereld niet in chaos zou verzanden, moesten zij het exacte moment achterhalen waarop hij de tijd had stil gezet. In het hele Praathuis zochten zij naar aanwijzingen en samen losten ze de puzzels op. Met nog ongeveer drie minuten op de klok (de tijd om te ontsnappen uit de Escaperoom bleef wel lopen) hadden zij de goede oplossing te pakken. Ze ontkurkten een welverdiende fles kinderchampagne en gingen allemaal blij naar huis.

Haast en tijd voor God

Eerder op de avond hadden de tieners samen met de leiding nagedacht over Gods begrip van tijd. “Waar denk je aan bij tijd in de Bijbel?” was de vraag die leidster Esmee stelde. Er kwamen prachtige antwoorden uit:

• God heeft de tijd gemaakt
  • De tijd is oneindig
  • God heeft de haast niet uitgevonden
  • God beleeft de tijd heel anders dan wij
  • God geeft ons de tijd om te genieten, vooral in onze jeugd

Voor die laatste uitspraak vonden we een passend Bijbelvers in Prediker 11,9: “Geniet van het leven zolang je nog jong bent! Wees gelukkig in je jeugd. Doe wat je hart je zegt. Kijk goed om je heen. En bedenk daarbij dat God je leven zal beoordelen.”

Met de Escaperoom en het gesprek hadden we een hele mooie avond samen. On the Move is er om de week op vrijdag in het Praathuis, voor tieners van groep acht tot zestien jaar.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.