“Ik ben heel gelukkig dat ik nu thuis kan meevieren.”

door | aug 17, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Heel wat mensen weten inmiddels de weg te vinden naar onze live beelden van de vieringen. We vroegen mevrouw Nel van de Kort naar haar ervaringen. Ze vertelt er enthousiast over.

Mw van de KortHoe doet u dat, thuis meevieren?

Ik zit iedere zondag klaar. Mijn tablet staat dan op tafel, zodat ik mijn handen vrij heb. Zo kan ik dan thuis meedoen. Ik maak een kruisteken en bid mee. Het zijn mooie uitzendingen, het is goed te verstaan voor mij. Mijn zoons zijn gelukkig heel handig, die hebben me geholpen met de tablet.

Wat betekent het voor u?

Het geloof is belangrijk voor me. En Maria zeker. Ik ben vaak naar Lourdes geweest. Ik hoop dat ik er nog een keer naar toe kan. Nu brand ik vaak een kaarsje. Zelfs mijn kleindochter zegt: Oma, je kaarsje heeft geholpen. Zo hoop ik dat ik het geloof door kan geven, en dat het niet verloren gaat.

Door de mis thuis te volgen, voel ik met toch verbonden. En omdat ik ook nog de nieuwsbrief ontvang, blijf ik goed op de hoogte. Want met mijn leeftijd (ze is bijna 90, -AJ) kan ik niet meer naar de kerk komen. Ik ben heel gelukkig dat ik nu thuis kan meevieren.

Het enige dat u nu nog mist is de communie?

Nee hoor, ook de communie wordt geregeld. Ik ontvang elke maand de communie. Iemand van de parochie brengt dan de communie thuis. Ik ben heel blij dat dat kan. Ik kijk er elke keer weer naar uit.

Ook meedoen?

Wil je ook thuis meevieren? Dat kan: onze vieringen zijn te volgen op onze livestream pagina, of op de pagina’s bij kerkdienstgemist.nl: de OLV van Loureskerk en de St-Gertrudiskerk. Daar kun je ze ook nog terugkijken.

Heb je geen handige zoon (of dochter) die je kan helpen met het inrichten van de tablet of tv? Neem dan contact op met het parochiebureau. Er zijn medewerkers die graag bij je thuis komen om je te helpen.

Wil je daarnaast ook de communie thuis ontvangen; neem dan contact op met het parochiebureau.

En abonneren op de nieuwsbrief kan door je gegevens in te vullen op de nieuwsbrief pagina. Heb je geen email, neem dan contact op met het parochiebureau.

Het parochiebureau is op werkdagen telefonisch te bereiken via: 0164-233574. Het bureau is geopend op maandag – vrijdag van 9.00 -12.00 uur en van 13.00-15.30 uur (vrijdagmiddag gesloten).

Magnificat fotowedstrijd

Begin juni komt een nieuw nummer van ons digitaal parochieblad Magnificat uit. De redactie schrijft een fotowedstrijd uit. Stuur een foto in rond het thema ontmoeten. De winnende foto wordt op de cover van de volgende Magnificat geplaatst.