Parochienieuws week 12

door | mrt 20, 2024 | Nieuws

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie

Tentoonstelling Compassie
In de St.-Gertrudiskerk kun je tot en met Pasen de tentoonstelling Compassie bezoeken. Voor en na de viering op zondag en op woensdag, zaterdag en zondag van 13.00 tot 16.30 uur.
Beeldje van de Goede Herder te koop
Er is een beeldje van de Goede Herder, die een schaapje in zijn handen draagt, te koop. Je kunt intekenen voor het beeldje in het Parochiecentrum en in de OLV van Lourdeskerk. Het beeldje is 20 cm hoog en kost € 17,50.
Paasfilm online te zien en op ZuidWest TV
Kijk de nieuwe paasfilm “Welkom thuis” via www.lievevrouweparochie.nl/paasfilm. Eerste Paasdag zendt ZuidWest TV de film om 10.00 uur uit. Daarna ieder uur herhaald.
On the Move kruisweg in het donker
Tieners van On the Move lopen vrijdag 22 maart de kruisweg in een donkere kerk. Dat geeft een bijzondere sfeer. Start om 19.15 uur, na het kijken van de paasfilm.
Palmzondag
In het weekend van 23 en 24 maart vieren we de intocht van Jezus in Jeruzalem: Palmpasen. Palmtakjes worden gezegend en uitgereikt in alle vieringen.
Stabat Mater
Vrouwenkoor Mea Dulcea uit Bergen op Zoom zingt op zaterdagavond 23 maart twee Stabat Maters in de OLV van Lourdeskerk om 20.00 uur. Voor dit concert kun je kaartjes kopen via meadulcea.nl
Folder vieringen Goede Week en met Pasen
In de kerken en op het Parochiecentrum vind je een folder met de vieringen en activiteiten, in de Goede Week en met Pasen. Of download de folder van de website.
Boeteviering
Als voorbereiding op het Hoogfeest van Pasen is de Boeteviering op dinsdag 26 maart om 19.00 uur in de St.-Gertrudiskerk.
Paasspel voor families met kinderen
Op Stille Zaterdag 30 maart is er voor families met kinderen een Paasspel. Van 15.00 tot 16.00 uur in de St.-Gertrudiskerk (ingang Kerkstraat). We lopen samen door het Paasverhaal. Bergse acteurs en actrices spelen de leerlingen van Jezus.
Vieringen Goede Week en Pasen
Woensdag 27 maart Chrismaviering 19.00 uur in de basiliek in Oosterhout. Witte Donderdag 28 maart 19.00 uur OLV van Lourdeskerk; Nocturne 21.30 uur St.-Gertrudiskerk. Goede Vrijdag 29 maart  Kruisweg 15.00 uur in OLV van Lourdeskerk én ook om 15.00 uur in de St.-Gertrudiskerk, Viering van het Lijden en Sterven van de Heer om 19.00 uur OLV van Lourdeskerk. Zaterdag 30 maart 21.30 uur Paaswake in de OLV van Lourdeskerk. Zondag 31 maart Eerste Paasdag 9.30 uur St.-Gertrudiskerk en 11.15 uur OLV van Lourdeskerk. Maandag Tweede Paasdag 1 april 11.00 uur St.-Gertrudiskerk.
Uitzending ReliVisie
Op Goede Vrijdag 29 maart uitzending vanuit de Ontmoetingskerk te Bergen op Zoom, om 10.00 uur op ZuidWest TV. Daarna ieder uur herhaald.
KRO NCRV TV mis
Zondag 7 april zendt KRO NCRV de eucharistieviering vanuit de OLV van Lourdeskerk live uit om 10.00 uur. Voorgangers op deze zondag van de Goddelijke Barmhartigheid zijn pastoor Paul Verbeek en diaken Jan Foesenek. Muziek en zang door het Kerkkoor OLV van Lourdes en de Vietnamese gemeenschap. De vieringen op zaterdag 6 april om 17.00 uur en zondag 7 april 9.30 uur vervallen.
Relieken van Bernadette naar Bergen op Zoom
Dinsdag 23 april komen de relikwieën van de h. Bernadette Soubirous uit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk. Er is om 11.00 uur een welkomstviering en om 19.00 uur een eucharistieviering met aansluitend een lichtprocessie door de wijk. Noteer deze bijzondere gebeurtenis alvast in je agenda. Meer informatie volgt.
Voedselbank GoedOntmoet
Het gehele jaar door steunen we vanuit de Lievevrouweparochie de voedselbank. Jij kunt ook meedoen door voedsel in te leveren in de manden bij de OLV van Lourdeskerk en de St.-Gertrudiskerk. De voedselbank vraagt om (houdbare) levensmiddelen en producten voor huishoudelijke en persoonlijke hygiëne. Voor alles geldt: mits de verpakking onaangebroken is, de THT/TGT datum correct is en de producten 100% kwalitatief goed zijn. Zeer gevraagde producten zijn: volkoren pasta, zilvervliesrijst, lang houdbare halfvolle melk, groenteconserven, soep in blik of zak, zonnebloem- of olijfolie, vis in blik, koffie of thee, couscous, havermout, producten voor persoonlijke hygiëne, enz., enz. Bij voorbaat hartelijk dank voor jouw producten!

Opbrengsten

De opbrengst van de collecte voor parochie en bisdom in het weekend van 9 en 10 maart in beide kerken en tijdens 24 uur voor de Heer was € 591,37. Voor ieders bijdrage hartelijk dank.

Seniorenviering

De foto is genomen bij de gezellige nazit na de Seniorenviering, afgelopen dinsdag 19 maart, op het hoogfeest van Sint Jozef. Meer foto’s van deze viering staan op www.lievevrouweparochie.nl onder terugblik.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.