Parochienieuws week 17

door | apr 24, 2024 | Nieuws

Lees hier het laatste nieuws van de parochie
Uit de agenda

Beeldje van de Goede Herder te koop
Er is een beeldje van de Goede Herder, die een schaapje in zijn handen draagt, te koop. Je kunt intekenen voor het beeldje in het Parochiecentrum en in de OLV van Lourdeskerk. Het beeldje is 20 cm hoog en kost € 17,50.
Noveen: “Een nieuwe Belofte”
Met ingang van woensdag 24 april 2024 wordt de Noveen “Een nieuwe Belofte”gebeden in onze parochie. Deze noveen heeft een looptijd van 12 dagen tot en met zondag 5 mei 2024. We bidden deze noveen voor vrede op de wereld – speciaal in Oekraïne en Rusland, Gaza en Israël en in Soedan – maar ook in alle landen en streken met geweldsconflicten.
Aansluitend aan de negen dagen van de Noveen wordt de driedaagse (tiende, elfde en twaalfde dag) gebeden. De drie daagse is nu op 3, 4 en 5 mei 2024. We bidden dan zeven tientjes van de rozenkrans en daarbij overdenken we de zeven vreugden uit het leven van Maria. We sluiten af met gebed Maria Ommegang 2020 en luisteren zo mogelijk naar het lied “Onze Lieve Vrouw van Brabant”, dat je kunt vinden op de CD van de Maria Ommegang.
Deze noveen kan worden gedownload op onze website of afgehaald worden op het parochiebureau.
Zegening catechumenen
Zondag 28 april worden in de viering van 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk enkele geloofsleerlingen gezegend met catechumenenolie. Dit zijn volwassenen die willen toetreden tot de katholieke kerk. Zij volgen samen een voorbereiding om meer te leren over het katholieke geloof. Zij stellen zich voor aan de kerkgangers. De zegening is een bemoediging op hun geloofsweg. Het betreft een kort ritueel wat tussen de preek en geloofsbelijdenis zal plaatsvinden.
Meimaand Mariamaand
In de meimaand zal iedere woensdag om 19.00 uur de Rozenkrans gebeden worden in de OLV van Lourdeskerk. Intenties kunnen geschreven worden in het schrift achter in de kerk. Woensdag 1 mei zal pastoor Paul Verbeek en mevr. Tilly Meijer hierin voorgaan.
Dodenherdenking
Zaterdag 4 mei 19.00 uur Herdenking in de St.-Gertrudiskerk. Voorgangers zijn pastoor Paul Verbeek en dominee Ellen van Sluijs. De Cantorij o.l.v. Annemiek Vogels zorgt voor de muzikale ondersteuning. Aansluitend om 20.00 uur de kranslegging bij het Monument achter de St.-Gertrudiskerk.
Zin op Zaterdag
4 mei is er geen Zin op Zaterdag in verband met dodenherdenking.
KinderWoordDienst
Zondag 5 mei KinderWoordDienst tijdens de Eucharistieviering van 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk.
Hemelvaart
Donderdag 9 mei om 10.00 uur in de OLV van Lourdeskerk vieren we het Hoogfeest van de Hemelvaart van Jezus Christus. Voorgangers zijn pastoor Paul Verbeek en diaken Jan Foesenek. Deze donderdag is er geen viering in de St.-Gertrudiskerk.
Vesper
Vrijdag 10 mei 19.00 uur Vesper in de OLV van Lourdeskerk. Voorganger pastoor Paul Verbeek.
Pinksterketen
In de aanloop naar Pinksteren zijn er in week 20 twee oecumenische gebedsdiensten. Op dinsdag 14 mei om 19.00 uur in de Ontmoetingskerk met voorgangers dominee Wim Lolkema en Corrie Hamers. Op vrijdag 17 mei om 19.00 uur in de OLV van Lourdeskerk met voorgangers diaken Jan Foesenek en Joke Petermeijer. Samen op weg naar Pinksteren en we nodigen u daarbij van harte uit.

Dopen

Zondag 28 april is om 13.30 uur in de OLV van Lourdeskerk de doopviering van Lena Visschers en om 14.30 uur van Mayson Moerland.

Overleden

Deze week geen overledene vanuit de parochie.

Collectes

De opbrengst van de collecte in beide kerken in het weekend van 13 en 14 april was € 650,56. Voor ieders bijdrage hartelijk dank.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.