Peuter/ Kleuterviering “Vasten”

door | feb 14, 2024 | Kinderen, Nieuws

Op zondag 25 februari is er een nieuwe Peuterkleuterviering van "Geef mij je hand". Peuters, kleuters en hun gezinnen zijn uitgenodigd voor een viering met als thema "Vasten". Zo gaan we samen op weg naar Pasen.

“Geef mij je hand” heeft altijd dezelfde opbouw. Dat geeft voor kinderen herkenning. Na het kruisteken plakken ze een handje met hun naam op een bord en steken ze een kaarsje aan. Er is een gebedje, een liedje en een verhaal. Na de uitleg bij het verhaal dansen de kinderen samen met hun ouders. Alle liedjes zijn gemaakt op melodieën van bekende kinderliedjes. Bij de zegen leggen de ouders hun hand op de schouder van hun kind. De viering duurt ongeveer 30 minuten.

Vierenderwijs raken de kinderen vertrouwd met de kerk. Ouders kunnen elkaar na afloop bij een kopje koffie of thee nog ontmoeten en ervaringen uitwisselen. Voor de kinderen is er limonade en een kleurplaat.
Zondag 25 februari, 9.30 uur in de OLV van Lourdeskerk, voor kinderen van 0 t/m 6 jaar en hun families. Pastor Fredi Hagedoorn gaat voor.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.