Tienerweekend in Zeeland

door | mei 11, 2022 | Jongeren, Nieuws | 0 Reacties

Van 6 op 7 mei gingen elf tieners en drie begeleiders van tienergroep On the Move op weekend. In 's Gravenpolder en Kwadendamme hadden ze een afwisselend programma vol gezelligheid, spellen en verdieping.
Muziek en spellen

Op vrijdag 6 mei arriveerden de tieners bij het scoutinggebouw in ‘s Gravenpolder. De luchtbedden neergelegd, de slaapzak uitgerold. Het avondeten was een enorme stapel pannenkoeken. In de avond leerden ze elkaars lievelingsmuziek kennen. Een moordspel en een avondspel mochten niet ontbreken.

Bibliodrama en een uitstapje

In de nacht goed slapen op die luchtbedden bleek voor de tieners erg lastig. Met kleine oogjes maar toch vol energie begonnen ze zaterdag aan een spannende workshop. Willien van Wieringen, docent en theoloog, begeleidde bibliodrama. Daarin stapten de tieners in het Paasverhaal. Bij welke rol voel jij je het meeste thuis? Hoe reageer je als engel, bewaker of Maria op het grote nieuws van Jezus’ Verrijzenis? De tieners vonden het een bijzondere ervaring, want het verhaal kwam zo tot leven.
In de middag was er een uitstapje naar de Vlindertuin in Kwadendamme. Daar was ook een waterspeeltuin, erg welkom met warm weer. Als afsluiting was er een korte gebedsviering in de H. Bonifaciuskerk in Kwadendamme, met de ouders van de tieners.

On the Move

De tieners (11 t/m 15 jaar) van On the Move komen om de week op vrijdagavond bij elkaar. In het Praathuis spelen ze spellen rond een thema, maken lol en luisteren naar een preek