Vier Palmpasen met je familie in de kerk

door | mrt 20, 2024 | Kinderen, Nieuws

Dit weekend is het Palmzondag. We horen hoe Jezus op een ezeltje aankomt in Jeruzalem. De mensen worden daar heel blij van. Ze zwaaien met palmtakken. Kom ook naar de kerk met je familie en krijg een eigen palmtakje. Neem je zelfgemaakte palmpaasstok mee.

In het weekend van Palmzondag zijn er twee vieringen voor families met kinderen. Er is op zaterdag 23 maart om 17.00 uur een familieviering in de OLV van Lourdeskerk. Op Palmzondag 24 maart is er in de viering van 9.15 uur in de St.-Gertrudiskerk een KinderWoordDienst over Palmpasen in de Sacramentskapel. Let op: We beginnen buiten om 9.15 uur bij de kiosk op het plein.

Palmpaasstok

Breng je zelfgemaakte palmpaasstok mee naar de kerk. Dan kun je die zelf dragen in de processie, dat is hoe we in de kerk een feestelijke optocht noemen. Als je bij ons de palmpaasstok hebt gemaakt, krijg je van ons een broodhaantje. Graag tot ziens op zaterdag of zondag!

Let op: in de viering op 24 maart om 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk is er geen KinderWoordDienst. Die viering vindt gewoon plaats, maar is meer gericht op volwassenen.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.