Vormselviering

door | jan 24, 2024 | Kinderen, Nieuws

Zaterdag 13 januari ontvingen tien jongens en meisjes het sacrament van het Heilig Vormsel in de St.-Gertrudiskerk. Vicaris Wiel Wiertz was de Vormheer. Vormeling Keano doet verslag.

Zaterdag 13 januari 2024 heb ik mijn vormsel mogen doen. Deze keuze heb ik zelf gemaakt omdat ik vind dat ik dan meer bij Jezus hoor. Het was een koude maar mooie en bijzondere dag die ik met familie en vrienden heb gevierd. De viering vond ik leuk. De vicaris bracht het op een mooie en duidelijk begrijpbare manier. Nu ik gevormd ben voel ik me ook een beetje zekerder en sterker in het leven staan.

De werkgroep heeft me in de aanloop hiernaar ook prima geholpen waar ik ook erg dankbaar voor ben.
Met vriendelijke en dankbare groetjes,
Keano Joosen

Vervolg

De Vormelingen zijn van harte welkom om zich aan te sluiten bij tienergroep On the Move, die om de week op vrijdag bij elkaar komt in het Praathuis. In maart hebben zij nog een terugkombijeenkomst bij het Gilde Sint Sebastiaan.

Vormsel

In het sacrament van het Vormsel ontvang je de kracht van de heilige Geest. De Vormheer zalft je voorhoofd met chrisma, dat is gewijde olie. Hij zegt: “Ontvang het zegel van de heilige Geest, de gave Gods”. Het Vormsel bevestigt je Doopsel en je Eerste Heilige Communie. Je kunt je Vormsel doen als je in groep acht zit, maar ook op latere leeftijd kan dat alsnog. Heb je vragen over het Vormsel? Neem contact op met pastor Fredi Hagedoorn: fredihagedoorn@lievevrouweparochie.nl

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.