Wandelen met Maria

door | jun 1, 2021 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

De organisatie van de Maria Ommegang heeft een speurtocht en een Vreugdevolle Wandeling in de stad uitgezet. Iedereen kan deze gratis wandelingen zelf, of met het hele gezin, lopen.

Ook dit jaar kan er door het Corona-virus helaas geen traditionele Maria Ommegang plaats vinden. Om de maand juni toch in het teken te zetten van Maria, initieert de organisatie van de jaarlijkse dankstoet de speurtocht ‘Waar is Maria’ en een Vreugdevolle Wandeling voor het hele gezin, waarbij kunstwerken van Kees Warmoeskerken centraal staan. Beide wandelingen zijn gratis.

Vreugdevolle Wandeling

De Vreugdevolle wandeling door de binnenstad van Bergen op Zoom kan vanaf 12 t/m 27 juni op eigen initiatief gelopen worden.

De Vreugdevolle Wandeling begint bij het Markiezenhof en gaat langs zeven locaties. Op deze locaties is een uniek kunstwerk van Kees Warmoeskerken te bewonderen, welke de zeven vreugden van Maria verbeelden. Een routebeschrijving komt binnenkort beschikbaar.

Op zoek naar Maria

De speurtocht ‘Waar is Maria?’ start op 12 en 13 juni tussen 13.00 en 13.30 uur vanuit de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom, waar het deelnameformulier opgehaald kan worden.

De speurtocht duurt ongeveer een uur en leidt langs plaatsen in Bergen op Zoom waar Maria zichtbaar is in het straatbeeld. Het is een leerzame en leuke speurtocht voor jong en oud, waar zelfs kleine prijzen mee te winnen zijn! Ga je mee op zoek naar Maria?

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.