Opnames Paasfilm “De Diefstal”

door | mrt 22, 2022 | Alle leeftijden, Nieuws | 0 Reacties

Zaterdag 2 april gaat de Paasfilm “De Diefstal” in première op www.lievevrouweparochie.nl/paasfilm. De film gaat over een diefstal van een kostbaar voorwerp uit de kerk, in de week voor Pasen. Zal de dader tot inkeer komen voordat het Pasen is?

In de film volgen we Ben. Hij heeft geld nodig voor een nieuwe computer. Hij weet toevallig dat er in de kerk veel kostbaarheden te vinden zijn. Na de diefstal komt hij gaandeweg achter de waarde van het voorwerp wat hij gestolen heeft. Zal Ben opstaan en zeggen dat hij de diefstal heeft gepleegd?

Opnames

De film wordt op zaterdag 26 maart opgenomen in de Catharinakapel, het Anton van Duinkerkenpark en verschillende andere locaties in de stad. Amateur toneelspelers uit Bergen op Zoom spelen de hoofdrollen. Parochianen uit Bergen op Zoom en Roosendaal zijn figurant. In de film komen ook enkele Bijbelverhalen tot leven. Van de Maria Ommegang lenen de spelers kleding, zodat die scènes er zo authentiek mogelijk uit zien.

Paasfilms

Vanaf zaterdag 2 april is het resultaat te zien van dit verhaal over diefstal, bekering, ontmoeting en Pasen op www.lievevrouweparochie.nl/paasfilm. De film zal ook te zien zijn op Eerste Paasdag op de regionale zender ZuidWest TV.

Vorig jaar maakte de parochie ook al een Paasfilm voor kinderen: “In de handen van mensen”. In de coronatijd was het immers niet mogelijk om met grote groepen in de kerk samen te komen en het Paasverhaal door te geven. Deze film uit 2021 is op dezelfde webpagina te zien.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.