Informatieavond Eerste Heilige Communie 2024

door | nov 22, 2023 | Kinderen, Nieuws

Op dinsdagavond 28 november is er om 19.00 uur in de OLV van Lourdeskerk een informatieavond voor de ouders van de communicanten. We leggen dan uit hoe de voorbereiding zal gaan en ouders kunnen hun kinderen aanmelden.

Vanaf groep 4 van de basisschool mag je je Eerste Heilige Communie (EHC) doen. Dat betekent dat je voor de eerste keer mee mag delen en eten van het brood van Jezus. Net als de grote mensen in de kerk. Dat is heel bijzonder. Daarom is het die dag ook groot feest in de kerk en ook bij jou thuis.

In onze Lievevrouweparochie mag je samen met je ouders kiezen in welke kerk of op welke datum je je communie wilt doen. De data voor komend jaar zijn:

OLV van Lourdeskerk op zondag 26 mei 2024 om 11.00 uur
St.-Gertrudiskerk op zondag 2 juni 2024 om 11.00 uur

Voorbereiding

Voordat je je communie kunt doen, moet je je eerst goed voorbereiden! Dat doen we op zondagochtend, als we allemaal bij elkaar komen. Tijdens die bijeenkomsten vertellen we verhalen over Jezus, gaan we knutselen, zingen we en maken kennis met verschillende gebruiken en symbolen in onze kerk.

Deze voorbereiding begint in januari 2024 en gebeurt met alle kinderen samen. Het maakt daarbij niet uit in welke kerk je je communie doet.

Ook als je nog niet gedoopt bent, kun je meedoen! Dan word je in het voorjaar gedoopt, ruim voor je eerste communie.

Informatieavond

Als je hier meer over wilt weten, vraag dan aan je ouders of ze naar de informatieavond komen op dinsdag 28 november in de OLV van Lourdeskerk. Het adres is Prins Bernhardlaan 66, en ze kunnen naast de kerk gratis parkeren.

Op de informatieavond leggen we alles aan je ouders uit en kunnen zij jou opgeven. De inloop is vanaf 18.45 uur, de presentatie begint om 19.00 uur en rond 20.00 uur is de geplande eindtijd.

Als ze die avond niet kunnen, vraag ze dan om contact op te nemen met diaken Anton Janssen, tel. 06-10578430, mail: antonjanssen@lievevrouweparochie.nl. Met vragen over de EHC kunnen ze het beste met hem contact opnemen. Dat kan ook via WhatsApp (op hetzelfde mobiele nummer).

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.