KinderWoordDienst: wat geloof jij?

door | apr 10, 2024 | Kinderen, Nieuws

Goed nieuws! Aanstaande zondag is het weer Kinderwoorddienst. We horen het verhaal van de Emmausgangers en denken na over wat en in wie we kunnen geloven. Voor alle kinderen van de basisschool om 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk.

Deze KinderWoordDienst staat het verhaal van de Emmaüsgangers centraal. De leerlingen die op weg naar Emmaus Jezus hebben ontmoet vertellen aan de anderen wat ze meegemaakt hebben. Terwijl ze nog aan het vertellen zijn, verschijnt Jezus weer in hun midden. Ze konden het weer nauwelijks geloven en dachten een geest te zien. Jezus is dan niet teleurgesteld, maar helpt hen verder door te laten zien dat Hij het écht is!

We denken in de bijeenkomst na over wat en wie we kunnen geloven, en hoe moeilijk dat kan zijn. Wie kunnen we vertrouwen? Is ieder nieuws echt betrouwbaar? Werkt geloven niet hetzelfde? Hier gaan we proberen een antwoord op te vinden.

Bernadette

We gaan het ook even hebben over Bernadette. Zij heeft als jong meisje Maria gezien. Van haar komt er op dinsdag 23 april een reliek, dus een aandenken, naar onze parochie. Klik hier voor meer informatie daarover. Je krijgt een leuk boekje over Bernadette mee naar huis.

We zien je graag zondag 14 april om 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk. We verzamelen in de banken achterin de kerk.
Groetjes van de leiding van de KinderWoorddDienst!

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.