Terugblik Presentatieviering Communicanten

door | jan 30, 2024 | Kinderen, Nieuws

Afgelopen zondag, 28 januari, presenteerden 10 communicanten zich in de viering in de Lourdeskerk. Vol trots lieten ze hun zelfportret zien.

Ze konden de mis goed volgen met hulp van de vierwijzer. Die legt uit hoe de viering in elkaar zit. Dat is erg handig als je nog niet zo bekend bent met de mis! De vierwijzer hoort bij het projectboek “Blijf dit doen”.

Bij de preek mochten ze naar voren komen, samen met de andere kinderen die bij de viering waren. In het evangelie hadden ze gehoord over Jezus, die als 12-jarige jongen kwijt was. Zijn ouders, Jozef en Maria, vonden hem terug in de tempel. Ze waren natuurlijk erg blij, en ook heel verrast en onder de indruk! |Want Jezus gaf les aan de volwassenen. Welke les zou Jezus gegeven hebben?

Diaken Anton vroeg of de kinderen zelf al wel eens een spreekbeurt hadden gegeven. Dat hadden ze.  En ze wisten, dat je dat alleen kunt als je ergens veel van weet. En waar weet Jezus heel veel van? Van God natuurlijk. Jezus gaf les over God! Dus als je meer van God wilt weten, dan moet je bij Jezus zijn! En als je goed naar Hem luistert, kun je net zo onder de indruk raken als Maria en Jozef, en al de andere volwassenen in de tempel!

Bij de communie mochten ze mee naar voren komen. Niet voor de communie zelf, want dan was hun feestje al geweest. Maar om de zegen te ontvangen.

En na afloop was er een speurtocht in de kerk. Enthousiast zochten ze overal. En vooral op die plekken waar je normaal niet kunt of mag komen. Ook voor de ouders was hen een interessante en leerzame zoektocht.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.