12 communicanten in een mooi versierde OLV van Lourdeskerk

door | mei 31, 2022 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

Op zondag 29 mei deden 12 kinderen voor het eerst hun Eerste Heilige Communie. Ze hadden net als hun mede-communicanten van een week eerder, maandenlang geoefend en ze waren al net zo mooi gekleed. En misschien nog wel iets meer gespannen kwamen ze 's ochtends de kerk binnen.

Verwonderd keken de ze kerk in: wat was die mooi versierd! Toen ze de andere communicanten in de grot zagen, viel de spanning gelukkig al een beetje weg.

Tijdens de viering kon je zien dat ze goed geoefend hadden. Ze zongen de liedjes mee die het Samenzangkoor zo mooi zong. Ze wisten heel goed te vertellen hoe ook wij, net als Jezus, kunnen delen en er meer van maken. Ook kenden ze het Onze Vader en het Weesgegroet uit hun hoofd. En ze wisten wat ze moesten doen toen ze het eerst de Communie mochten ontvangen.

Al met al was het een feestelijke viering in een druk bezochte Lourdeskerk. Heel veel dank aan iedereen die daar (voor of achter de schermen) bij heeft geholpen!

Gefeliciteerd!

Dylano, Elisa, Fabian, Joshua, Kelian, Linde, Mick, Milena, Morriz, Noah, Quincy en Sam

van harte gefeliciteerd met jullie Eerste Heilige Communie!

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.