Actieve Vormselavond

door | okt 24, 2023 | Jongeren, Kinderen, Nieuws

Vormeling Esmee vertelt enthousiast over de derde bijeenkomst van de Vormselvoorbereiding. Het verhaal van de Barmhartige Samaritaan en het Paasverhaal kwamen aan bod.

Esmee: “Vorige week was alweer onze 3e bijeenkomst en het was een hele interactieve avond. We hebben het gehad over wat je naasten zijn en wat jij zou doen als iemand hulp nodig heeft.
Daarna hebben we gepraat over 2 kleuren kralen van ons armbandje: de oranje en de blauwe. De betekenis van de oranje kleur staat voor het dankgebed en de blauwe voor dromen.
Vervolgens zijn we met z’n allen door de kerk gelopen en het paasverhaal gehoord: wie belangrijke mensen waren in het verhaal en wat er precies is gebeurd.
Toen dat gebeurd was hebben we opgeschreven wat we mooi vonden over het verhaal.
Het was een gezellige avond en ik heb veel zin in de volgende bijeenkomst.”

Vervolg van de voorbereiding

De vormelingen zijn vrijdag te gast bij On the Move. Na deze kennismaking kunnen ze zelf ook lid worden van de tienergroep.
Op zondag 12 november presenteren alle vormelingen zich in de OLV van Lourdeskerk om 11.00 uur.
(Afbeelding: Vincent van Gogh – De barmhartige Samaritaan (fragment) (1890) Kröller-Müller Museum)

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.