Nationale Jongerencollecte op 18 en 19 november

door | nov 6, 2023 | Jongeren, Nieuws

In het derde weekend van november staat in Nederland de jaarlijkse Jongerencollecte gepland. In de weekendvieringen is de tweede collecte bestemd voor het jongerenwerk in onze parochie en in Nederland.

De Jongerencollecte is een initiatief van Jong Katholiek en is in 2006 in het leven geroepen om geld in te zamelen voor landelijke projecten, ontmoetingen, vormingsdagen en charitatieve initiatieven. De collecte wordt nationaal gehouden.

De Lievevrouweparochie gebruikt de helft van de opbrengst voor het jongerenwerk in onze parochie. Bijvoorbeeld voor de tienergroep On the Move. Zij komen om de week bij elkaar op vrijdag in het Praathuis. Met spellen, een preek en een gesprek snijden we thema’s aan uit de Bijbel en uit hun leven.

De vormselvoorbereiding is nu ook in volle gang. Met Bijbelverhalen, gesprekken, spellen en vieringen bereiden elf kinderen zich voor op dit mooie sacrament (zie foto). De collecteopbrengst kunnen we ook daar goed gebruiken, omdat materialen duurder zijn geworden door de inflatie.

Jongeren uit onze parochie sluiten ook graag aan bij activiteiten van het bisdom Breda en samenkomsten die landelijk door Jong Katholiek worden georganiseerd. De helft van de collecte doneren we dan ook aan Jong Katholiek. Geef 18 en 19 november gul in de schaal, of stort rechtstreeks: IBAN NL11 INGB 0002 7844 98 t.n.v. Rooms Katholiek Kerkgenootschap in Nederland o.v.v. Jongerencollecte

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.