Parochienieuws week 8

door | feb 21, 2024 | Nieuws

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie
Uit de agenda

Tentoonstelling Compassie
In de St.-Gertrudiskerk kunt u tot en met Pasen de tentoonstelling Compassie bezoeken. Voor en na de viering op zondag en op woensdag, zaterdag en zondag van 13.00 tot 16.30 uur. In de tentoonstelling zijn passiekruizen en voorwerpen die horen bij het lijden van Jezus te zien.
Noveen tot de Heilige Pater Damiaan
Vanaf woensdag 21 februari 2024 bidden we de Noveen tot de Heilige Pater Damiaan van Molokai. De Noveen is te downloaden op de website en in druk te verkrijgen op het parochiecentrum.
Uitzending ReliVisie
Vrijdag 23 februari uitzending om 10.00 uur op ZuidWest TV vanuit Hoogerheide, parochie de Bron. Daarna ieder uur herhaald.
Tieneravond On the Move
Vrijdag 23 februari van 19.15 tot 21.00 uur in het Praathuis van de OLV van Lourdeskerk.
Gastkoor Menora
Zaterdag 24 februari zingt Menora in de viering van 17.00 uur in de OLV van Lourdeskerk.
Peuter-/Kleuterkerk
Zondag 25 februari is om 9.30 uur de Peuter-/Kleuterkerk in de OLV van Lourdeskerk over het Verloren Schaap. Voorganger is pastor Fredi Hagedoorn.
KinderWoordDienst
Zondag 25 februari in de viering van 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk, voor alle kinderen van de basisschool.
Flyer Veertigdagentijd
Iedere woensdag na de vastenmaaltijd is er een activiteit die start om 19.30 uur. Kijk op de flyer die in de kerken ligt of download deze hier. Je treft er info over de Vastenactie op aan. Dit jaar aandacht voor Zimbabwe, een land in het zuiden van Afrika.
Vastenmaaltijd
Iedere woensdag is er in de 40dagentijd een Vastenmaaltijd om 18.00 uur in het Parochiecentrum. Welkom vanaf 17.45 uur. De tweede maaltijd is op 28 februari. Er is aan tafel plaats voor 25 personen. Aanmelden is daarvoor verplicht en kan telefonisch 0164 233574 of per mail corriehamers@home.nl. Na de maaltijd is er om 19.30 uur iedere week een activiteit.
Tweede woensdag in de Veertigdagentijd
Woensdag 28 februari van 19.30 – 21.30 uur staan we in het Parochiecentrum stil bij de projecten van de Vastenactie, dit jaar gericht op Zimbabwe. Suzanne Louwers, medewerker van de Vastenactie komt hiervoor naar Bergen op Zoom en zal ook bij de Vastenmaaltijd aanschuiven. Met een film kunnen we zien hoe de mensen in Zimbabwe leven en waar ze ondersteuning kunnen gebruiken. Je bent van harte welkom.
Uitzending ReliVisie
Vrijdag 1 maart, uitzending om 10.00 uur op ZuidWest TV vanuit de Protestantse Gemeente te Fijnaart. Daarna ieder uur herhaald.
Collecte Vastenactie
In het weekend van 2 en 3 maart is de tweede collecte in de vieringen bestemd voor het project in Zimbabwe van de Vastenactie.
24 uur voor de Heer
Vrijdag 8 en zaterdag 9 maart is de gebedsestafette 24 uur voor de Heer. Na een oproep van paus Franciscus tot de estafette zullen dit jaar 13 plekken een tijd van eucharistische aanbidding op zich nemen. In de Lievevrouweparochie bidden we vrijdag 8 maart van 20.00 tot 00.00 uur in de Sacramentskapel. De avond start met een eucharistieviering.

Overleden

Vrijdag 16 februari namen we met een auladienst afscheid van Piet Verbeek, echtgenoot van Ann van Raaij. Hij overleed vrijdag 9 februari op 87-jarige leeftijd en woonde in Bergen op Zoom. Maandag 26 februari nemen we ook met een auladienst afscheid van Corry van Winden, weduwe van Herman Schilperoort. Zij overleed dinsdag 20 februari op 86-jarige leeftijd en woonde in Bergen op Zoom.

Opbrengsten

De opbrengst van de collectes van de vieringen in het weekend van 3 en 4 februari in beide kerken was € 370,44 en voor de Caritas € 375,00. In het weekend van 10 en 11 februari in de OLV van Lourdeskerk € 282,81, in de St.-Gertrudiskerk ( vastenavend- viering) € 1318,75 en Aswoensdag in beide kerken € 347,36.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.