Vieringen Goede Week en Pasen

door | mrt 26, 2024 | Nieuws

De komende dagen zijn de speciale vieringen van de Goede Week en van Pasen. In onze kerken vieren we de laatste dagen van Jezus: Zijn leven, sterven en verrijzen. We nodigen jou en in het bijzonder alle families met kinderen, van harte uit om met ons mee te vieren. Bekijk hier de tijden en locaties van de vieringen.

Witte Donderdag 28 maart
19.00 uur OLV van Lourdeskerk: Eucharistieviering
Aansluitend aan de Witte Donderdagviering is de OLV van Lourdeskerk nog geruime tijd open voor Stille Aanbidding. Het Allerheiligste wordt uitgesteld voor wie wil waken en het lijden van Jezus wil overdenken.
21.30 uur St.-Gertrudiskerk: Nocturne
De nocturne is een nachtelijke dienst met afwisselend gesproken en gezongen teksten. HMR voert die donderdagavond uit. Afgewisseld met de lezingen klinken onder andere responsoria van Michael Haydn en lamentationes van Jaume Pellicer.

Goede Vrijdag 29 maart
15.00 uur OLV van Lourdeskerk én St.-Gertrudiskerk: Kruisweg
19.00 uur OLV van Lourdeskerk: Viering van het Lijden en Sterven van de Heer
In alle drie de vieringen is een bloemenhulde bij het kruis. Neem daarvoor je eigen bloem of bloemen mee. In de avondviering kan je een kaarsje aansteken bij het kruis.

Stille Zaterdag 30 maart
15.00 uur St.-Gertrudiskerk: Paasspel voor families met kinderen
21.30 uur OLV van Lourdeskerk: Paaswake

Eerste Paasdag Zondag 31 maart
9.30 uur St.-Gertrudiskerk: Eucharistieviering
11.15 uur OLV van Lourdeskerk: Eucharistieviering

Tweede Paasdag maandag 1 april
9.30 uur St.-Gertrudiskerk: Peuter-/kleuterviering
11.00 uur St.-Gertrudiskerk: Eucharistieviering

Livestream

Alle vieringen, met uitzondering van de Nocturne, het Paasspel en de Peuter-/kleuterviering, zijn te volgen via livestream. Kijk hier naar de vieringen vanuit de OLV van Lourdeskerk en hier naar de St.-Gertrudiskerk, via Kerkdienst Gemist.
(Afbeelding: Kerknet.be)

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.