Parochienieuws week 41

door | okt 13, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie: de activiteiten, vieringen en opbrengsten.
Uit de agenda

Oktober Rozenkransmaand
Op woensdagen in oktober wordt om 19.00 uur in de OLV van Lourdeskerk het rozenkransgebed gebeden. Eigen intenties voor het rozenkransgebed kun je in het schrift schrijven, wat je achter in de kerk vindt (zie foto).
Relivisie
Vrijdag 15 oktober uitzending van Relivisie op ZuidWestTV om 10.00 uur en wordt die dag ieder uur herhaald. Vanuit de St. Josephkerk in Roosendaal.
Vesperviering
Vrijdag 15 oktober 19.00 uur in de OLV van Lourdeskerk met als voorganger pastoor Paul Verbeek.
Jongerengroep The Next Step
Vrijdag 15 oktober, 19.30 tot 21.30 uur in het Praathuis. Voor jongeren van 16 t/m 30 jaar. Wie volg jij online? En offline? Wil je Jezus volgen en hoe doe je dat dan?
Musical Spector
Op zaterdag 16 oktober kun je komen kijken om 14.00 uur in de St.-Gertrudiskerk naar een sprankelende familiemusical: “Spector, het beste zit van binnen” (zie foto). Kinderen en tieners kunnen ook zelf meedoen in de musical! De workshop voor hen begint om 10.00 uur. Voor meer info en aanmelden: sintfranciscuscentrum.nl/vorming/sint-franciscusdag-2021-musical-en-de-missionaire-kerk-spector
Feest Sint Gerardus
Zaterdag 16 oktober worden op het feest van Sint Gerardus tijdens de viering van 17.00 uur in de OLV van Lourdeskerk, de beelden van de Hl. Anna en Gerardus gezegend.
Presentatieviering vormelingen
Zondag 17 oktober om 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk, met als thema “Ken je kracht”. De vormelingen stellen zich voor.
Koffie en thee na de viering
Op zondag 17 oktober is er weer na de viering de gelegenheid om in de OLV van Lourdeskerk koffie en thee te drinken.
Lofprijs- en gebedsavond
Woensdag 20 oktober 19.30 uur Lofprijs- en gebedsavond in de OLV van Lourdeskerk.
Te koop
Gebedenboekje “Van Drie Engelen tot Drie koningen”
Het gebedenboekje is vanaf dit weekend te koop op het Parochiecentrum en in de OLV van Lourdeskerk voor € 5,-.In de bundel vind je gebeden voor de komende tijd, via Drie Engelen (Feest van de H. Aartsengelen, 29 september), Allerheiligen, Allerzielen, Sint Maarten op weg naar Advent, Kerstmis en Driekoningen (6 januari).
Versoepeling coronamaatregelen kerkbezoek
Vanaf zaterdag 2 oktober versoepelen we de coronamaatregelen in onze kerken, volgens het besluit van de Nederlandse bisschoppen. De anderhalve meter wordt losgelaten en opgeven en registreren is niet meer nodig. Het maximum op het aantal kerkbezoekers vervalt. Wel blijft in beide kerken de mogelijkheid om op anderhalve meter van elkaar af te zitten in een daarvoor bestemd vak. In de OLV van Lourdeskerk aan de kant van de koffiehoek en in de St.-Gertrudiskerk aan de kant van de Zuivelstraat. Bij de St.-Gertrudiskerk nemen we de ingang aan de Zuivelstraat weer in gebruik. We reiken de communie in beide kerken op twee plekken op de hand uit. Wel blijft het hoestscherm gehandhaafd. Meezingen met het koor is weer toegestaan. Bij de vredeswens geven we elkaar geen hand.

Opbrengsten

De collecte voor parochie, vicariaat en bisdom bracht op 2 en 3 oktober in de kerk en via internet € 336,- op. De schaalcollecte voor Caritas bracht € 224,65 op. Bedankt voor ieders bijdrage!

Overleden

Er zijn geen nieuwe uitvaarten vanuit de Lievevrouweparochie.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.