Week van gebed voor de Eenheid van de christenen

door | jan 9, 2023 | Nieuws | 0 Reacties

De jaarlijkse Week van Gebed is van 15 t/m 22 januari met als thema ‘Doe goed, zoek recht’.
‘Doe goed, zoek recht’

In deze gebedsweek bidden we en worden we aangemoedigd om goed te doen en recht te zoeken. Bijzondere aandacht is er voor de verdeeldheid die veroorzaakt wordt door het onrecht, ongelijkheid en racisme. De Bijbeltekst die centraal staat tijdens de Week van gebed voor eenheid komt uit Jesaja 1 vers 17: ‘Leer goed te doen; zoek het recht, houd tirannen in toom, kom op voor wezen, sta weduwen bij’. Het materiaal voor deze gebedsweek werd aangereikt door kerken uit de Amerikaanse staat Minnesota.

De evangelische kerk de Schuilplaats

Als evangelische kerk de Schuilplaats hebben we ook op woensdag en donderdagavond activiteiten rondom de week van gebed.
Woensdag 18 januari gebedswandeling in je eigen woonplaats in de ochtend tussen 9u en 10u en in de avond tussen 19u en 20u, in je eigen woonplaats.  Het is de bedoeling dat er elke 10 minuten 2 mensen samen vertrekken.
Donderdag 19 januari digitale gebedsbijeenkomst van 20u tot 21u via Zoom. Voor info kunt u terecht bij Inge Merbis (inge.merbis@gmail.com) namens de Schuilplaats.

Een oecumenische Gebedsdienst

Op vrijdag 20 januari is er een oecumenische Gebedsdienst om 19.00 uur in de Ontmoetingskerk met voorgangers uit de Lievevrouweparochie, de Gereformeerde kerk Vrijgemaakt en de Protestantse Gemeente Bergen op Zoom. Na de dienst is er een samenzijn met koffie en thee.

De Week van gebed voor eenheid is het ideale moment voor christenen om te erkennen dat de verdeeldheid in onze kerken niet los kan worden gezien van de verdeeldheid binnen de bredere menselijke familie. Samen bidden voor eenheid van christenen stelt ons in staat na te denken over wat ons bindt. Het ondersteunt onze inzet om onderdrukking en verdeeldheid tussen mensen aan te pakken.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.