Leerling avond over Maria

door | jun 7, 2023 | Nieuws

Op de Leerling avonden kun je een stap zetten in je geloof en je verdiepen in een thema. In groepjes spreek je er met elkaar over door. Donderdag 15 juni is de volgende Leerling avond over Maria. Pastor Fredi Hagedoorn vertelt je meer over de moeder van Jezus.

De Leerling avonden zijn voor iedereen. Het pastoraal team organiseert deze reeks van vier (drie avonden vonden al eerder plaats) ook voor iedereen die Alpha heeft gevolgd of nog wil gaan volgen. Het is fijn om gevoed te worden in je geloof én om daar met anderen over te praten. Zo wissel je ervaringen uit en leer je van elkaar.

Maria

De inleiding over Maria vindt plaats in de aanloop naar de Maria Ommegang. De Zeven Vreugdes van Maria worden daarin uitgebeeld. Maar wat weten we nog meer over haar? Hoe hebben gelovigen van alle eeuwen over haar nagedacht? Wat maakt dat ze zo dichtbij voelt en we zo graag kaarsjes bij haar beeld branden?
En hoe kan zij ons helpen om leerlingen van Jezus te zijn? Kan haar geloof ook voor ons een voorbeeld zijn? Pastor Fredi Hagedoorn houdt de inleiding, daarna kun je delen met anderen welke plaats Maria in jouw geloofsleven inneemt.

Nalezen inleiding diaconie

Tijdens de vorige Leerling Avond op 11 mei sprak diaken Jan Foesenek over diaconie. Hij vertelde dat diaconie naast de sacramenten en het Woord de derde peiler van de kerk is. We zijn allemaal geroepen om op onze eigen wijze onze naasten lief te hebben en te ondersteunen. De hele inleiding over diaconie is nu beschikbaar in een boekje.
Download dit boekje hier: www.lievevrouweparochie.nl/wp-content/uploads/2023/05/Leerlingavond-Diaconie-mei-2023.pdf

Aanmelden Leerling avond over Maria

De Leerling avond vindt plaats op donderdag 15 juni van 19.30 tot 21.15 uur in de Sint Catharinakapel, ingang Klaverstraat. De deuren van de kapel gaan open om 19.15 uur. Meld je van te voren aan via info@parochiecentrum.nl of 0164-233574.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.