Samen Bijbel lezen: de vreugde van het Evangelie ervaren

door | apr 9, 2024 | Jongeren, Nieuws, Volwassenen

Wil je graag samen met anderen in de Bijbel lezen? Sluit je dan aan bij een nieuwe groep. Diaken Anton Janssen leerde vorig jaar tijdens zijn studie in Nemi/Rome een nieuwe methode van Bijbel lezen. Hij leert je in zes bijeenkomsten hoe ook jij de vreugde van het Evangelie kan ervaren.

Bij deze methode van Bijbel lezen (in het Engels: Bible Sharing) leer je te ervaren hoe God persoonlijk tot jou spreekt. Daarmee richt deze methode zich dus niet op studie of kennisvergaring. Ze focust veel meer op de opbouw van een persoonlijke relatie met God en met Jezus. Dit doen we door samen het Evangelie van de daaropvolgende zondag te lezen. En te delen waar dit ons raakt.

Hiervoor is geen voorkennis of studie van de Bijbel nodig! Mensen over de hele wereld gebruiken deze methode. Het maakt niet uit hoe oud of jong je bent, of je meer of minder weet van het geloof. Ook jij kunt ontdekken hoe God persoonlijk tot je spreekt!

Zes bijeenkomsten

Er zijn zes bijeenkomsten, steeds op dinsdag van 19.30 tot 21.00 uur in het Praathuis in de OLV van Lourdeskerk, Prins Bernhardlaan 66 in Bergen op Zoom.

1. dinsdag 16 april
  2. dinsdag 30 april
  3. dinsdag 14 mei
  4. dinsdag 28 mei
  5. dinsdag 11 juni
  6. dinsdag 25 juni

Het is de bedoeling dat je (bijna) alle bijeenkomsten aanwezig bent. En het is belangrijk dat je er op 16 april bij kunt zijn. Je hoeft geen bijbel mee te nemen, voor teksten wordt gezorgd.

Aanmelden en info

Voor aanmelden of info kun je terecht bij diaken Anton Janssen: 06-10578430 / antonjanssen@lievevrouweparochie.nl

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.