Doe mee met een onderzoek naar eenzaamheid

door | feb 26, 2024 | Nieuws

Claire Cannoo loopt stage bij buurthuiskamer Bij Bosshardt van het Leger des Heils in Bergen op Zoom. Zij start een onderzoek naar eenzaamheid. Lees hier hoe je mee kunt doen met dit onderzoek.
Onzichtbaar eenzaam

Claire zit in haar afstudeerjaar van de opleiding Social Work. Om te kunnen afstuderen is zij een onderzoek gestart naar eenzaamheid. Hierin onderzoekt ze wat ervoor zorgt dat mensen zich eenzaam of alleen voelen. En hoe sociale organisaties ondersteuning kunnen bieden met het doel om de eenzaamheid of de gevoelens van alleen zijn te verminderen.

Wat is er nodig om mee te kunnen doen in dit onderzoek?
  • Je bent tussen de 40 en 65 jaar
  • Je ervaart eenzaamheid of gevoelens van alleen zijn
  • Je vindt het goed als het gesprek wordt opgenomen
  • Je bent woonachtig in de gemeente Bergen op Zoom
  • Je hebt 30 tot 45 minuten de tijd voor een interview
Informatie over het interview

In overleg wordt een datum, tijd en locatie afgesproken. De interviews zullen in de maanden februari en maart worden gepland. De opnames worden anoniem gemaakt en er wordt via de AVG-reglementen mee omgegaan.

Aanmelden

Wil je haar helpen met dit onderzoek? Dan kun je je tot 7 maart aanmelden via het mailadres claire.cannoo@legerdesheils.nl.

Vacaturebank lente 2024

De lente is officieel begonnen. Het wordt buiten steeds warmer en het blijft langer licht. De vogeltjes zijn aan het broeden en jonge dieren zetten hun eerste stapjes in de natuur. Ook wij kunnen nieuwe stapjes zetten in de parochie. Dat kan door mee te denken, mee te helpen of mee te werken aan wat er geregeld moet worden bij alles wat in onze parochie gebeurt: en dat is heel veel!