Gevonden voorwerpen

door | mrt 4, 2024 | Nieuws

Regelmatig vinden we voorwerpen die door mensen in onze gebouwen zijn achtergelaten. In dit artikel schrijven we hoe je die terug kunt krijgen.

Het is vervelend als je iets kwijtraakt. En zeker als je niet weet waar je ze kwijt bent geraakt. Ook in onze gebouwen raken mensen helaas voorwerpen kwijt. Niet alleen in onze kerken, maar ook bijvoorbeeld op het parochiecentrum. Voorwerpen die we vinden bewaren we een aantal maanden. Je kunt ze dan op de locatie waar ze gevonden zijn ophalen. Ook kun je je daar melden met de vraag of er misschien je verloren voorwerp gevonden is.

Op het parochiecentrum bewaren we dat in een doos. Op de grote foto zie je wat er op dit moment (maart 2024) in ligt. Dit bewaren we nog 2 maanden. Dan gaat het weg. Nog bruikbare voorwerpen worden weggegeven aan kledingacties, weggeefwinkels e.d. Als je iets herkent op de foto, neem dan contact op met het parochiebureau.

In de O.L.V. van Lourdeskerk plaatsen ze gevonden voorwerpen bij het Antoniusbeeld achter in de kerk.

Heilige Antonius, beste vrind, zorg dat ik mijn … vind

Spullen van waarde bewaren we op het kantoor bij het orgel. Tijdens openingstijden van de kerk (rondom vieringen en ma-vrij van 9.30 -11.30 uur) kun je kijken of je je spullen kunt terugvinden. Meld je gerust als je iets niet kunt vinden.

In de St.-Gertrudiskerk bewaren we de spullen in de sacristie. Rondom de vieringen kun je je bij een van de kosters melden.

Vacaturebank lente 2024

De lente is officieel begonnen. Het wordt buiten steeds warmer en het blijft langer licht. De vogeltjes zijn aan het broeden en jonge dieren zetten hun eerste stapjes in de natuur. Ook wij kunnen nieuwe stapjes zetten in de parochie. Dat kan door mee te denken, mee te helpen of mee te werken aan wat er geregeld moet worden bij alles wat in onze parochie gebeurt: en dat is heel veel!