Palmpasenstokken maken

door | mrt 13, 2024 | Kinderen, Nieuws

Op woensdag 20 maart maken we tussen 14.00 en 16.00 uur palmpaasstokken in het Praathuis in de OLV van Lourdeskerk. Neem deze mee als je in het weekend van Palmzondag (23/24 maart) naar de kerk komt.

Op woensdag 20 maart maken we tussen 14.00 en 16.00 uur deze palmpaasstokken in het Praathuis in de OLV van Lourdeskerk. Wij zorgen voor alle benodigdheden, inclusief broodhaantje. Daarom is het handig als je je opgeeft. Dit kan tot uiterlijk maandag 18 maart 12.00 uur via het parochiecentrum (tel: 0164-233574, email: info@lievevrouweparochie.nl).

Palmpasen

Neem deze palmpaasstok mee naar de vieringen in het weekend van 23/24 maart. We vieren dan Palmpasen. Dat is een feest in de voorbereiding op Pasen. We horen hoe Jezus op een ezeltje aankomt in Jeruzalem. En hoe de mensen daar heel blij van worden. Ze zwaaien met palmtakken. Het is feest omdat hun Koning komt. Met je palmpaasstok laat je zien dat je zelf ook blij bent dat Jezus komt!

In het weekend van Palmzondag is er op zaterdag 23 maart om 17.00 uur een familieviering in de OLV van Lourdeskerk. Op Palmzondag 24 maart is er in de viering van 9.30 uur in de St.-Gertrudiskerk een KinderWoordDienst over Palmpasen in de Sacramentskapel. We beginnen buiten om 9.15 uur bij de kiosk op het plein. Dan brengen we in een intocht de gemaakte palmpasenstokken naar de kerk.

Alle kinderen in de basisschool-leeftijd mogen Palmpasen komen vieren met hun palmpaasstok. Als je die wilt komen maken, dan is het wel handig dat je je opgeeft. 🙂 Want dan zorgen we er voor dat er voldoende materiaal is.

Let op: in de viering op 24 maart om 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk is er geen KinderWoordDienst.

Vacaturebank lente 2024

De lente is officieel begonnen. Het wordt buiten steeds warmer en het blijft langer licht. De vogeltjes zijn aan het broeden en jonge dieren zetten hun eerste stapjes in de natuur. Ook wij kunnen nieuwe stapjes zetten in de parochie. Dat kan door mee te denken, mee te helpen of mee te werken aan wat er geregeld moet worden bij alles wat in onze parochie gebeurt: en dat is heel veel!