Parochienieuws week 10

door | mrt 6, 2024 | Nieuws

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie
Uit de agenda

Tentoonstelling Compassie
In de St.-Gertrudiskerk kun je tot en met Pasen de tentoonstelling Compassie bezoeken. Voor en na de viering op zondag en op woensdag, zaterdag en zondag van 13.00 tot 16.30 uur. In de tentoonstelling zijn passiekruizen en voorwerpen die horen bij het lijden van Jezus te zien.
On the Move
Tieneravond in het Praathuis van 19.15-21.00 uur over bidden.
24 uur voor de Heer
Vanaf 12.00 uur vrijdag 8 maart tot 12.00 uur zaterdag 9 maart zal in deze 24 uur op verschillende plaatsen in het bisdom Breda Eucharistische aanbidding plaatsvinden. In de St.-Gertrudiskerk op vrijdag 8 maart van 20.00 – 24.00 uur. Met een Eucharistieviering om 20.00 uur met voorgangers pastoor Paul Verbeek en diaken Jan Foesenek. Aansluitend is er gelegenheid het sacrament van boete en verzoening te ontvangen. Daarna zal er onder ander stilte en aanbidding zijn met diaken Anton Janssen. Ingang via de Grote Markt. Maak ook jij tijd hiervoor vrij?
Huispaaskaars
Bestel voor 15 maart een huispaaskaars à € 25,- bij mevr. Tilly Meijer, tel: 06-55330434. Deze worden in de Paaswake gezegend en kunnen nadien mee naar huis genomen worden.
KinderWoordDienst
Zondag 10 maart in de viering van 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk, voor alle kinderen van de basisschool.
Neem deel aan een gesprek over de toekomst van de kerk
Paus Franciscus wil alle gelovigen betrekken bij de toekomst van de kerk. Als voorbereiding op het tweede deel van de synode in 2024 zijn er nieuwe rondes van gesprekken over de hele wereld. Op dinsdagavond 12 maart organiseert de Lievevrouweparochie een gesprek over geloofsoverdracht en vorming in een missionaire kerk. Iedereen is welkom, 19.30-21.30 uur op het Parochiecentrum, burg. Stulemeijerlaan 8. Meld je aan via info@parochiecentrum.nl of 0164-233574.
Flyer Veertigdagentijd
Iedere woensdag na de vastenmaaltijd is er een activiteit die start om 19.30 uur. Kijk op de flyer die in de kerken ligt of download die hier. Je treft er info over de Vastenactie op aan. Dit jaar aandacht voor Zimbabwe, een land in het zuiden van Afrika.
Vastenmaaltijd
Iedere woensdag is er in de 40dagentijd een Vastenmaaltijd om 18.00 uur in het Parochiecentrum. Welkom vanaf 17.45 uur. Er is aan tafel plaats voor 25 personen. Aanmelden is daarvoor verplicht en kan telefonisch 0164-233574 of per mail corriehamers@home.nl Na de maaltijd is er om 19.30 uur iedere week een activiteit:
Première Paasfilm “Welkom thuis”

Woensdag 13 maart 19.30 -21.30 uur in het Eventum, Dr. Ir. van Veenweg 8 in Bergen op Zoom. Meld je aan bij info@lievevrouweparochie.nl of bij het Parochiecentrum: 0164-233574. Na de filmvertoning is er een nagesprek en een drankje. Daarna zal de film op www.lievevrouweparochie.nl/paasfilm ook te zien zijn en op Eerste Paasdag 31 maart om 10.00 uur op ZuidWest TV. Daar wordt de film die dag ieder uur herhaald.
Stille Omgang in Amsterdam
De Stille Omgang is een jaarlijkse processie die sinds 1345 in stilte en gebed wordt gelopen door het hart van Amsterdam. Het bisdom Breda organiseert van zaterdag 16 op zondag 17 maart 2024 een busreis naar de Stille Omgang. Tieners en jongeren zijn van harte welkom om ook mee te lopen en mee te reizen. Aanmelden voor de busreis kan tot 12 maart bij het Parochiecentrum (info@lievevrouweparochie.nl of 0164-233 574). Vanuit Bergen op Zoom vertrekt de bus om 18.00 uur.
Viering van Rouw en Verlies
Zondag 17 maart, 14.30 – 16.30 uur in de Catharinakapel, thema: Kijken naar de natuur.
Hoogfeest Sint Jozef
Op dinsdagmorgen 19 maart vieren we in de parochiekerk OLV van Lourdes het Hoogfeest van Sint Jozef. Deze bijzondere Eucharistieviering is om 9.00 uur in de morgen.
Seniorenviering op weg naar Pasen
Dinsdag 19 maart op de Feestdag van St. Jozef, is er om 14.00 uur de Seniorenviering. Voorganger in de Eucharistie is pastoor Paul Verbeek.
Stabat Mater
Vrouwenkoor Mea Dulcea uit Bergen op Zoom zingt op zaterdagavond 23 maart twee Stabat Maters in de OLV van Lourdeskerk om 20.00 uur. Voor dit concert kun je kaartjes kopen via meadulcea.nl

Opbrengsten

De opbrengst van de collecte voor parochie en bisdom in de vieringen in het weekend van 24 en 25 februari in beide kerken was € 547,00. Daarvoor hartelijk dank.

Laatste kans: tegel Maria Ommegang te koop

Koop één van de laatste tegels van de Maria Ommegang. De voorraad telt nog twee exemplaren, wees er dus snel bij. Het logo van de Maria Ommegang is door kunstenares Ellen Tolboom in keramiek vervaardigt. De tegel kost € 65,- en is te koop via het parochiecentrum. Pastoor Paul Verbeek bood eerder een tegel aan, aan paus Franciscus.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.