Uitnodiging voor gemeenschappelijke Ziekenzalving

door | sep 5, 2023 | Nieuws

Op woensdag 13 september om 14.30 uur vieren we de Eucharistie met daarin de gemeenschappelijke Ziekenzalving. Het is altijd een indrukwekkende viering waarin aan de opgegeven parochianen de Ziekenzalving wordt toegediend. Volgend jaar - in september 2024 - is er weer de volgende gemeenschappelijke Ziekenzalving in één van onze kerken.
De viering en de Ziekenzalving

Op zo’n viering met Ziekenzalving komen altijd zeer gemotiveerde parochianen af, die deze viering intens beleven. De Ziekenzalving wordt door pastoor Paul Verbeek toegediend, terwijl diaken Jan Foesenek als steun namens de parochiegemeenschap zijn rechterhand op de schouder van de betrokkenen legt. Dit kan ook gedaan worden door de partner, een familielid of een goede vriend of vriendin. Niet alleen voor de mensen die de Ziekenzalving ontvangen, maar ook voor de bedienaren is het een kostbaar en emotioneel moment. We mogen God hierbij aanwezig voelen, want door de handen van de bedienaar is het God die kracht en troost geeft in het verdere leven.

De Eucharistieviering met als voorgangers pastoor Paul Verbeek en diaken Jan Foesenek wordt muzikaal ondersteund door de LieveVrouweCantorij. Zo mogen wij erop vertrouwen, dat het een hele mooie en sfeervolle viering wordt! Na de viering kunnen we elkaar ontmoeten bij de koffie en de thee, waarvoor dank aan de koffiegroep voor de goede zorgen bij deze speciale gebeurtenis.

Aanmelden

Wij nodigen graag ieder die op 13 september aan de viering wil deelnemen van harte uit. Aanmelden is handig voor de catering. Je kunt je aanmelden via telefoonnummer 233574 bij het parochiebureau of door het inleveren van de aanmeldstrook uit de uitnodiging: www.lievevrouweparochie.nl/wp-content/uploads/2023/08/Uitnodigingsbrief-Ziekenzalving-september-2023.pdf

Lees voor meer informatie over de Ziekenzalving als sacrament, de Ziekenzegen en het aanvragen daarvan het artikel www.lievevrouweparochie.nl/nieuws/ziekenzalving-in-de-sint-gertrudiskerk

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.