Startbijeenkomst ‘De Missionaire parochie – Als God renoveert’

door | okt 20, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

In aanloop naar de conferentie ‘De Missionaire parochie – Als God renoveert’ nodigen wij u van harte uit voor het online kick-off evenement op donderdag 28 en vrijdag 29 oktober 2021. De Canadese priester James Mallon geeft tijdens dit evenement een inleiding. Hij is hoofdspreker op de eerder uitgestelde conferentie op 24 en 25 maart 2022. Voor de conferentie zelf hebben zich zo’n 1000 mensen opgegeven.

Op donderdagavond 28 oktober 2021 van 20.00 tot 21.30 uur wordt de online ontmoeting verzorgd in een studio in Veenendaal. In het programma spreekt fr. James Mallon live vanuit Canada met aansluitend een Q&A (vraag en antwoord). Drie gasten reageren daar en op dat moment vanuit hun eigen context op de inleiding van Mallon. Zij vertellen over de eigen ervaringen op weg naar een missionaire parochie. De gasten zijn:

• Mgr. Jan Liesen, bisschop van Breda;
  • Heleen van de Reep, pastoraal werkster in de Clara en Franciscus Federatie in het Groene Hart en
  • Carolien Hoogenboom, projectmedewerkster voor de ‘Missionaire Parochie’ voor young professionals en vrijwilligster in een parochie in Haarlem.

Het geheel is ingebed in muziek, gebed en interactie via social media.

Lievevrouweparochie

In onze parochie willen we deze bijeenkomst centraal bekijken. We projecteren de uitzending met een beamer en na afloop delen we wat we gezien en gehoord hebben. Inloop is om 19.30 uur in het praathuis, de voorziene eindtijd is 22.00 uur. Je bent van harte welkom!

Extra Zoom bijeenkomst

Op vrijdagavond 29 oktober 2021 is er de mogelijkheid om van 20.00-21.00 uur via een Zoom bijeenkomst door te spreken over de inleiding van Mallon. Eenieder kan een deelgroep kiezen, waarin uitgewisseld kan worden met mensen uit heel Nederland en Vlaanderen.

Aanmelden

Voor de bijeenkomst om donderdag 28 oktober kun je je aanmelden bij het parochiebureau.

Voor de bijeenkomst op donderdag 29 oktober kun je je aanmelden op de website van de Missionaire Parochie.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.