Bereid je voor op de komst van Bernadette

door | apr 17, 2024 | Nieuws

Dinsdag 23 april is de reliek van Bernadette te gast in Bergen op Zoom. Je kunt je nu al op haar komst voorbereiden. Er is een film over haar leven die je vrijdagmiddag in Wouw kunt bekijken. Er is een boekje voor kinderen en als je langs de processieroute woont, kun je de vlag uithangen of een Mariabeeld voor je raam zetten.
Film over Bernadette

Parochie OLV in het Woud vertoont op vrijdagmiddag 19 april om 14.00 uur een film over het leven van Bernadette. Dit vindt plaats achter in de St Lambertuskerk in Wouw, Torenplein 1.

Boekjes voor kinderen

Er zijn twee boekjes gemaakt voor kinderen over Bernadette. Je kunt de boekjes hier downloaden of dit weekend en 23 april meenemen uit onze kerken:

Neem contact op met het Parochiecentrum (0164-233574) als de boekjes op zijn en je toch graag een geprint boekje wil hebben.

Rond de processie

Op 23 april is er ’s avonds een eucharistieviering met aansluitend een processie. Woon je langs de route van de processie? Dan kun je thuis ook meedoen in de feestvreugde. Hang dan de vlag van de Maria Ommegang uit, als je die hebt, en/of zet een Mariabeeld voor je raam.
De route van de processie is als volgt: Prins Bernhardlaan – Pastoor de Meulemeesterstraat – Bernadettestraat – Borgvlietsedreef – Pastoor van Eekelenstraat – Lourdesplein en terug via pastoor de Meulemeesterstraat naar de kerk.
Kijk hier voor het hele programma van dinsdag 23 april.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.