Jongerenkoren Missicanto en Con Dios te gast

door | okt 16, 2023 | Nieuws

Op zaterdag 14 oktober j.l. waren twee koren te gast bij de eucharistieviering in de OLV van Lourdeskerk. Zij zongen gezamenlijk een prachtige Spaanstalige mis.

De twee koren zijn afkomstig uit ‘s-Heerenhoek en Lewedorp uit de Pater Damiaanparochie van de Bevelanden. Onder leiding van dirigente Jolanda Nagelke zongen zij onder andere een mis in het Spaans. Dat betekent dat de vaste gezangen (Heer ontferm U, Gloria, Alleluja, Heilig Heilig, Lam Gods) in het Spaans gezongen werden. En die heten dan respectievelijk: Señor ten Piedad, Gloria, Aleluya, Sancto Llanero en Cordero de Dios.

Daarnaast zongen de koren nog een aantal andere Spaanstalige liederen: Que bueno es mi señor (Hoe goed is het mijn meester), Alabaré (Ik zal prijzen), No podemos caminar (We kunnen niet verder), Un vaso nuevo (een nieuwe kruik) en Santa Maria del camino (H. Maria van de weg). Daarmee wisten ze de harten van 100 mensen die in de kerk waren te raken. Want die maakten niet alleen kennis met een andere taal, maar ook met andere melodieën en muzieksoorten. Het was zeker voor herhaling vatbaar!

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.