Terugblik geslaagde Eerste Communievieringen 2023

door | jun 18, 2023 | Kinderen, Nieuws

Op 14 en 21 mei vonden in onze kerken de Eerste Communievieringen plaats. Daarin deden 26 kinderen hun Eerste Heilige Communie. We kijken tevreden terug op deze bijzondere, leuke vieringen.

Alles was goed voorbereid. De kerk was mooi versierd, het Samenzangkoor en HMR zongen mooi en enthousiast. De kinderen hadden hun mooiste kleren aangedaan, en goed geoefend met de liedjes en gebeden. Ze waren wel een beetje gespannen. Maar dat mag ook, want je Eerste Heilige Communie doe je maar een keer in je leven!

Vijf broden en twee vissen

De kinderen hoorden het verhaal over de vijf broden en twee vissen. Hoe Jezus meer kan maken als Hij deelt, in plaats van minder. En ze konden heel goed vertellen dat wij ook kunnen delen en dan meer maken. Als je een appel deelt, wordt het minder. Maar als we een glimlach, vriendschap, of liefde delen wordt het meer. Jezus vraagt ons om dat te doen: delen en meer maken.

Cadeautje

Vanwege moederdag en de meimaand (Maria) gaven alle communicanten een roos aan hun moeder.

En aan het einde van de viering had pastoor Paul Verbeek nog een verrassing voor de communicanten. Ze kregen allemaal een klein kruisje met daarop de afbeelding van de goede Herder. Dit is een kleine kopie van het kruis dat onze Paus Franciscus altijd draagt.

Speelgoedkist

Tijdens de vieringen werd er gecollecteerd voor de Speelgoedkist. Daar zorgen ze ervoor dat elk kind een cadeautje heeft als er iets te vieren is (feestdagen, maar ook verjaardagen). Er werd bijna € 700 opgehaald voor dit goede doel. Daarmee kunnen ze heel veel gezinnen blij maken! Dank aan iedereen die bijgedragen heeft.

Myka, Wil, Elisa, Elise, Job, Luuk, Michael, Nadia, Antonina, Wiktor, Noud, Timucin, Lien, Bas, Romy, Elyza, Quinn, Jaylinn, Ivy, Kas, Milena, Ties, Pola, Tessa, Nicole en Keano, van harte gefeliciteerd met jullie Eerste Communie!

De foto’s op deze pagina zijn gemaakt door Dick Vermaas.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.